underlag till valpar

J

juliett

är det någon som vet om man kan använda ngt annat än tidningspapper till hundvalpar...ska såklart vara ofarligt och icke frästande att äta...

Sv: underlag till valpar

Kutterspån, alldeles förtäffligt bra.
Valparnas bajs smetas inte ut som på tidningspapper utan "lindas" in i spånet och är lätt att rengöra valplådan med en kattsands spade. :)
Jag använder det när valparna börjar knata omkring, men givetvis med en sov bädd i tyg. Spån runtomkring...

Senast ändrad:

En sådan här fäll är jättebra. den håller sig torr på liggsidan, allt kiss går igenom. Däremot behöver man köpa ngr styckna och byta med. Men de är ju tvättbara .

Smulan018-2.jpg

Finns på de mesta djuraffärer och granngården

Tack! Har funderat på detta innan, men är det ingen risk att det blir dammigt o att dom andas in det? Det verkar ju mkt smidigare än tidningspapper.:)

ja, dom är bra! Valparna börjar bli stora så jag behöver ngt som kan täcka hela golvytan.

Nja, jag har inte märkt av att de skulle må dåligt av det än.. jag använder dammfritt kutterspån. Går att köpa på granngården(?)
(Vaddå att jag har dålig koll:angel:)

Spånet jag har dammar iaf inte nämnvärt.
Och det är suveränt, för det går att kompostera resterna sen. Miljövänligt och bra. :)

Blir dock väldigt "skräpigt" i rummet med valplådan iochmed att tiken hoppar in och ut och drar med sig spån över hela huset.. :D
Men som tur är var det någon som uppfann dammsugaren och sopkvasten. :angel:

Okej, granngården borde ha bra grejor! värt ett försök! Tack för tipset!:)

Glömde säga att jag har vaxduk på golvet och en stooor ram i trä med ca 10 cm kanter på.. Så inte golvet blir förstört. Funkar riktigt bra. Vaxduken om den blir äcklig bara bära ut och spola av med vattenslangen. :D

Tack tack! Nej , jag är helt ny:) Verkar ju vara en bra tipssida:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 100
Senast: Maniac123
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 941
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka