Underlag till plattor på uteplats, utbruten från "Vi med egen gård/stall"

Jamtland

Trådstartare
Håller på att anlägger någon slags golv där jag vill ha min uteplats, det kommer bli "jag tager vad jag haver och hittar"- varianten, har fått tag i ett gäng fyrkantiga trädgårdsplattor och lite skiffer.

Men funderar nu på vad ni lägger under marksten för att inte få en jäklar massa gräs och ogräs? Presenning och sedan grus och sedan plattor? Eller markväv?

Markduk, grus, plattor och sedan fogsand. Man får vara riktigt noga med att få fogen bra annars växer det ändå. Om man rör sig med skor på platsen är det vettigt att då och då sopa eftersom man annars tillför sådant ogräs växer i och frön kommer med vinden.

Vi ska visserligen inte göra uteplats, men en gång i trädgården.
Kommer lägga markduk, grus/makadam, marksten och sist fogsand.

Är bara osäker på vilken fraktion på stenen man ska ha. Och hur tjockt lager det behövs (mao hur djupt vi behöver gräva).

Håller på att anlägger någon slags golv där jag vill ha min uteplats, det kommer bli "jag tager vad jag haver och hittar"- varianten, har fått tag i ett gäng fyrkantiga trädgårdsplattor och lite skiffer.

Men funderar nu på vad ni lägger under marksten för att inte få en jäklar massa gräs och ogräs? Presenning och sedan grus och sedan plattor? Eller markväv?
Markväv och sen grus

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka