Underlag på cementplatta?

lilith

Trådstartare
Det har visat sig att en av våra vinterhagar har delvis ett underlag av cementplatta under leran. Nu funderar vi på att gräva bort lerlagret (ca 40 cm djupt) eftersom det alltid samlas vatten där, och dränera med ett mindre dike bredvid. Frågan är bara vad man ska lägga för underlag på cementplattan sedan? Sand? Makadam eller stenmjöl + sand? Eller något bättre förslag. Det gör inget om underlaget blir hårt, men det får ju inte bli halt.

Sv: Underlag på cementplatta?

Eftersom det inte dränerar genom cementplattan skulle jag lägga på först ett dränerande material t ex 16-32 makadam och därefter en matta och på den samkross t ex 0-8 mm som innehåller stenmjöl.

Liknande trådar

Anläggning Vi ska anlägga ridbana. Det lutar mycket där den ska bli så vi kommer Gräva och inte fylla upp där den är lägre. Den är en ekonomisk...
Svar
11
· Visningar
938
Senast: warg
·
Övr. Hund Vad föredrar ni för underlag UTOMHUS om gräs INTE är ett alternativ? Förutsättningarna för klubbens agilityplan är någon slags naturlig...
2
Svar
20
· Visningar
3 224
Senast: dpmatte
·
Anläggning Ska bygga paddock :-D Underlaget har blivit hårt dränerat i ca 1,5 meters djup då området tidigare varit vattnesjukt och mjukt. Nu är...
Svar
3
· Visningar
2 009
Senast: diabla
·
Anläggning Del 146! ;) Jo jag har hittat sökfunktionen, men inte hittat rätt tråd för mig ändå... Vi har som sagt köpt gård och jag vill...
Svar
7
· Visningar
4 320
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka