Underhållsbehov till Shettis?

Bejla

Trådstartare
Hej alla!
Nu är jag alldeles förvirrad :confused:
Har varit inne på både freefarm och hippocampus för att få reda på behoven till shettis. Jag har ingen aning om vilken sida jag ska lita på!
Freefarm visar ett behov på 24,1 MJ och 144,3 SRP medans hippocampus visar 33,2 MJ och 199,2 SRP.
Det blev ganska stor skillnad, vad beror det på? Har använt samma vikt, etc på båda sidorna.
Så alla ni som har shettisar vad räknar ni på för värden?

Sv: Underhållsbehov till Shettis?

enligt tabellerna i christina plancks bok som jag läser så står det 27mj till en shettis på 200kg. jag har räknat 27 på min tvååring men är ganska säker på att han inte väger 200kg än i alla fall. just nu har jag nog en kvot på 6 till han och han ser fin ut!

Tack för svaren!
Alltid bra att kunna fråga andra hur dom gör.
Jag ska prova att hålla mig någonstans mittemellan era värden och kolla om han håller hullet på det.

Jag hade litat på Hippocampus i detta fallet, det låter som ett bra värde att utgå ifrån.
Hippocampus är ju SLUs tjänst, som borde ha koll.
Freefarm litar jag inte en sekund på....

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
679
Senast: Cattis_E
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 828
Senast: Imna
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 764
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 575
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka