Underbara katt...

aiquen

Trådstartare
... eller inte. :mad:

Jag kom för en stund sedan hem från affären. Innan jag åkte flyttade jag på kycklingvingen som låg på upptining på ett fat på bänken, så att Måns skulle lämna den ifred tills jag kom hem. Jag satte fatet på en väldigt kattsäker plats och åkte. Så kommer jag hem och möts av en väldigt nöjd katt... och ett styck äääcklig kycklingvinge liggandes på hallmattan. :crazy: På köksgolvet låg fatet i tre bitar (det var ju skickligt iofs).

Dumma katt! Men jag är en aning imponerad också, måste jag erkänna. :D Jag ställde fatet på hyllan som är markerad med en röd ring:

2007_1025Image0001.jpg

Det måste ha krävts en del kattkrafter för att få ner kycklingen därifrån, eller vad tror ni? :D

Sv: Underbara katt...

Vilken akrobat!!

Det finns en anledning till att mina katter inte får vara i köket...

När jag hade liten lägenhet med kokvrå som inte gick att stänga så hade jag maten i mikrovågsugnen för tining, svårt för kisse att ta sig in där. Eller ställ fatet i ugnen om du inte har någon mikro.

*pfft* kattsäker? Du kan inte ha haft katt särskilt länge du ;) Det enda kattsäkra stället som finns är typ kylskåpet eller möjligen micron :D

Att stänga in maten i mikron var en bra idé! :idea:

Bubbel: tja, det beror på hur man definierar "länge"? I vilket fall som helst har jag haft haft katt i nio år. ;)

Att stänga in maten i mikron var en bra idé! :idea:

Bubbel: tja, det beror på hur man definierar "länge"? I vilket fall som helst har jag haft haft katt i nio år. ;)

Jag försökte säga det med lite "glimten i ögat". Det var menat som ett skämt ;)

:rofl:

Eller så har du fel ras, mina ragdolls skulle aldrig ens drömma om att hoppa så högt som upp till köksbänken! :D

/Erica

Hehe, den lilla rackaren :) Då fick han nåt gott att äta.. hihi

En fråga bara, äter du kött? :confused:

//Ida

Haha, den där hyllan har jag försökt med också, mina katter skrattar åt mig:D

Här får dom tom tag på saker som hänger i taket, enda stället som är safe i den här längenheten är ugnen för den har dubbla barnlås:rofl:

Min mans katt (tjock som en tunna, magen nästan tog i golvet) knyckte en STOR biff som låg o fräste i stekpannan på gas-spisen! Det var ett kladdigt o flottigt spår ut på terrassen där han satt o tuggade i sej den stekheta maten...

Jag försökte säga det med lite "glimten i ögat". Det var menat som ett skämt ;)

Jo, jag förstod det. ;)

Eller så har du fel ras, mina ragdolls skulle aldrig ens drömma om att hoppa så högt som upp till köksbänken! :D

Happ, nu är det bestämt. Min nästa katt blir en ragdoll! :D

En fråga bara, äter du kött? :confused:

Nej, men Måns gör. ;)

Haha, den där hyllan har jag försökt med också, mina katter skrattar åt mig:D

Jag tror att Måns skrattade ganska gott han också. Jag hade verkligen gett en del för att få se hur han bar sig åt! *kollar priser på övervakningskameror*

Min mans katt (tjock som en tunna, magen nästan tog i golvet) knyckte en STOR biff som låg o fräste i stekpannan på gas-spisen! Det var ett kladdigt o flottigt spår ut på terrassen där han satt o tuggade i sej den stekheta maten...

Men hjälp, vilken katt. Det är otäckt med kissar på spisen! Måns skadade tassen för några månader sedan och enligt vet. såg det ut som en brännskada, så han hade antagligen varit uppe på en varm platta han också. Så höll han ju på att elda upp svansen en gång också. De lever farligt, de där katterna!

när min förra katt var kissunge fick jag för mig att baka en dag.
när det var färdigt skulle det svalna på bänken o jag gick till affären.

kommer tillbaka o kissungen har tagit ett litet bett på varje fralla + att han hade bemödat sig att släpa iväg limpan hela vägen till storarummet o gömt den under soffan.:mad::D

tur att han var så gullig:love:

Min man stekte äckliga leverbiffar...Han hade dem staplade på en tallrik på köksbänken när de svalnade. När han skulle ställa in dem i frysen så hade våran förra kisse varit uppe på bänken och tagit en tugga på allihop. Precis varenda leverbiff var tuggad på. Min man är inte så äckelmagad så han skar bort det kissen tuggat och frös in dem i alla fall.

Jag hade bakat bröd och lagt en handuk över (tack och lov) för när jag kom tillbaka till köket låg grannens katt Hans och gosade på det varma brödet. Gissa om han mös, en mjuk värmedyna för en gammal katt :)

När jag ställer fram mat för att tina sätter jag den i micron.:p

Ja, han är egentligen min grannes katt men när jag flyttade hit för ett antal år sedan insåg han att det var betydligt lugnare och mer passande för en gammal kattherre att vara innekatt hos mig och Sussie. Och eftersom han kunde kattlucka var det inte några större problem :idea:.

Han är helt underbar och har stegvis flyttat in, först smet han in och åt Sussies matrester och sen flyttade han in i stallet och där bodde han ganska länge. Sen var det kallt på vintern och då flyttade han in mellan ytterdörren och draperiet. Sen blev det soffan och nu bor han lite överallt inklusive min säng. Exakt var beror på Sussie' dagsform, hon har aldrig varit speciellt förtjust i honom men han är en riktig gentleman och vänder bort huvudet och blundar när hon skäller på honom.

Jag känner mig som värsta FN-sändebudet ibland. Men oftast går det bra för bägge två är supermesiga....

Och jag älskar dom bägge. Fast jag känner mer ansvar för Sussie!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 491
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 720
Senast: Michellan95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama