Tyskt pass

Mollans

Trådstartare
hej! Jag har en hannoveranare som är importerad från Tyskland (rosa pass) Hon är registrerad i Sverige av sin första ägare, men nu när vi köpt henne ska vi skicka in passet för att registrera ägarbytet. Vart och hur exakt skickar man in passet för att registrera detta? Vi ska också skicka in tagel eftersom ingen av dem tidigare ägarna har gjort det. Vi fick kuvertet av den som sålde hästen med taglet och en streckkod med namnet datamars. Ska man skicka in detta kuvert till datamars? Jag behöver all hjälp som det går och helst så detaljerat som det går! Tack!
 
Är du säker?
Jag har en med holländskt pass som jag också måste registrera. Läste att man ska skicka in passet i original? Rek?

Skall man registrera sin häst skall passet in (fick vänta på mitt i 6 jättreroliga månader). TS säger att hästen redan är registerad och bara skall bytas ägare på.

Passet bör skickas REK, men det kan gå bra med en vidmenerad kopia om du vill kunna tävla under tiden. Dock är tiden det tar för dem att fixa det mkt kortare nu än det var förra året.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en fundering och behöver veta om någon har erfarenhet om samma sak och vad som kan ha hänt. Detta gäller en häst jag precis...
Svar
5
· Visningar
1 290
Avel Hej Hur gör ni med SWB när ni kastrerar era hingstar. Veterinären har fyllt i passet, men behöver man skicka in hela passet till SWB för...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Magnum
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 275
Senast: dobbis
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 878
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp