Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Ja, vad minns ni från ridskoletiden? Någon speciell utrustning? Att många hästar kanske kom från samma ställe? Något annat?
Eftersom att jag är TS får jag väl äran att börja. För enkelhetens skull beskriver jag min barndoms ridskola (har ridit på flera nämligen), och hur det var där de första åren. Började 2008.
Hästarna
Många var import England, både av ponnyerna och storhästarna.
(Givetvis fanns det andra också, några import Danmark, några svenska och någon enstaka import Holland också. Men England var det dominerande landet.)
Ovanstående engelska importer hade ingen stam...
... Och var födda kring 1988-1996, de allra flesta.
Utrustningen
Alla utom tre stycken hade engelska nosgrimmor.
I stort sett alla hästar hade lädertyglar, men minns speciellt att några hästar hade smala lädertyglar utan några stroppar, och mässingfärgade hakar som man knäppte till bettet.
Typ alla hästar hade gråa Mia RS schabrak med vit passopal och svart kantband.
De som behövde benskydd hade Eskadron, i grått.
Stübben Siegfried sadlar hade flera stycken som jag minns.
Alla hästar hade minst en padd under sadeln, och dessa skulle ju såklart åka på sniskan hela tiden när man skulle sadla
Var ett antal som hade ett "konstigt" bett, som ett fullcheek fast utan de övre stängerna. Om någon förstår
Eftersom att jag är TS får jag väl äran att börja. För enkelhetens skull beskriver jag min barndoms ridskola (har ridit på flera nämligen), och hur det var där de första åren. Började 2008.
Hästarna
Många var import England, både av ponnyerna och storhästarna.
(Givetvis fanns det andra också, några import Danmark, några svenska och någon enstaka import Holland också. Men England var det dominerande landet.)
Ovanstående engelska importer hade ingen stam...
... Och var födda kring 1988-1996, de allra flesta.
Utrustningen
Alla utom tre stycken hade engelska nosgrimmor.
I stort sett alla hästar hade lädertyglar, men minns speciellt att några hästar hade smala lädertyglar utan några stroppar, och mässingfärgade hakar som man knäppte till bettet.
Typ alla hästar hade gråa Mia RS schabrak med vit passopal och svart kantband.
De som behövde benskydd hade Eskadron, i grått.
Stübben Siegfried sadlar hade flera stycken som jag minns.
Alla hästar hade minst en padd under sadeln, och dessa skulle ju såklart åka på sniskan hela tiden när man skulle sadla
Var ett antal som hade ett "konstigt" bett, som ett fullcheek fast utan de övre stängerna. Om någon förstår