Tyglarna som ger bäst grepp?

Seabisquit

Trådstartare
Nu vill jag gärna ha tips på vilka tyglar ni föredrar och för- och nackdelar med olika val. Jag har ett par no nonsense-tyglar i Biothane men upplever att de blir lite hala när de blir fuktiga så nu funderar jag på vad jag borde ha i stället. Biothane med någon form av greppbeläggning, flätat nylon, eller vad? Berätta vilka tyglar ni gillar bäst och som funkar i ur och skur (och gärna är snygga också :))!

Sv: Tyglarna som ger bäst grepp?

Jag har biothaninge tyglar med både flätad nylon och sådan med gummiklädd. De som är absolut bäst är de med gummi. jag glider gärna med de flätade nylontyglarna.

vet ngn om det finns biothane med vävtygelgrepp? Jag vet att jag hade vävtyglar för typ "100 år" sedan.
Men de funkar kanon om man behöver extra grepp, bara att blöta dem innan man rider iväg.

Jag har vanliga gummityglar. Vet att många tycker de är skitfula men det spelar ingen roll hur svettig man blir om händerna eller hur mycket regnet öser ner grepp har man ändå.

Kolla med galopp eller fälttävlansryttare om du inte hittar något.

Fått låna ett par galopptyglar i gummi och jäklar vilket klister :D Jag som tycker jag har riktigt bra grepp i mina gummivävtyglar i terrängen, de är ju inte jämförbara alls!

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är höst med mer nederbörd så märkte jag en regning dag att mina tyglar blev lite hala att hålla i. Jag har också märkt det...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: Nevermind
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 839
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 119
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Min häst är en jäkel på att slita tyglarna ur handen på mig, speciellt när jag ska dressyrträna.. hon liksom hänger sig i tyglarna och...
2
Svar
20
· Visningar
5 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka