Tyck synd om mig, snälla!

Status
Stängd för vidare inlägg.

prinsus_

Trådstartare
Jag är så vansinnigt gravid att jag inte kan ta mig för någonting, kroppen sätter stopp. Är beräknad tills på måndag och jag bävar verkligen för att gå över tiden, står inte ut längre! Jag kan inte sitta för då spelar bebis harpa på revbenen med hälarna och foglossningarna gör jätteont, jag orkar inte gå längre än till brevlådan. Jag kan inte sova på nätterna pga att jag måste gå på toa en gång i timmen, har ont i höfterna eller att bebis spelar bowling därinne. Ibland somnar jag gott på dagarna någon timme då och då men sover jag på dagen ligger jag sömnlös på natten.

I alla gravidböcker står det att man ska hitta på roliga saker och inte bara sitta hemma och mögla när man är höggravid, men vad gör man då när man oftast inte klarar av att sitta mer än 20minuter åt gången pga att man har ett stort barn i magen som trycker på åt alla håll? För två veckor sedan var vi på teater, jag led i två timmar och bilresan hem var en mardröm eftersom det kändes som om bebis skulle tränga ut där och då.

Man kan ju ligga och läsa... mmm men då vill man palla upp rygg och huvud lite för att ha det skönt och det är tillräckligt nära sittande ställning för att bebis ska sparka revben.
Man kan ju se på tv.... mmm.. men åskan tog både tv-apparater och dator för ett tag sen och den lilla nöd-tvn som vi har nu vill bara visa kanal ett innan den har blivit uppvärmd i två timmar. Jag kan visserligen se på DVD så jag borde väl sluta gnälla men jag är så trött på att se på film.

Jag vill RIDA!!!, jag vill köra mina hästar, jag vill gå på långpromenad med hunden!!! Buhuuuuuuuuuuu!
Det blir bara ett barn om det inte är så att min kropp kommer att förtränga denna tiden. Stackars er som har haft alla andra gravidbesvär. Jag har bara haft det jobbigt de sista veckorna, har inte ens mått illa en enda gång
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Jag tror kroppen glömmer. Jag kände ganska snart efter förlossningen att jag var beredd att göra om allt!

Tips på saker du kan göra (kanske):

* Lassa soffan full med kuddar, filtar, godis och dvd:er. Mys, vila upp dig och ladda.

* Pyssla. Kan göras i etapper om man inte orkar i ett sträck; brodera, sticka, gör smycken börja med scrapbooking...

* Baka. Man kan faktiskt vara ståendes och sittandes vid diskbänken/bakbordet. Det går toppenbra.



Återkommer om jag kommer på ngt mer... :idea:

I övrigt kan jag bara säga att jag lider med dig. Jag har glömt hur jobbigt allt känndes, men jag minns hur tankarna gick... :(
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Graviditet är ett j-la skit.
Men man vet faktiskt säkert att det går över.
Alltid och varje gång.

Så jag tycker synd om dig.
Men det går över - jag lovar.

Jag kan bara inte fatta att man förväntas "leva som vanligt".
Kan ni fatta det?
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Å du fick mig verkligen att komma ihåg hur det var att vara höggravid.......:crazy: TUR man glömmer!!! Kände precis som du med första barnet (jajamen, har en till faktiskt!) och jag minns också att jag var SÅÅ rastlös. Jag kollade nog mycket på internet, pratade i telefon och tittade på film, mycket annat orkade jag inte, inte ens vila (liksom du också hade jag sömnproblem). Det jag kan säga är att det faktiskt går över, och du har bara max två veckor kvar om du går över tiden. Och det kommer även en dag när du tycker att allt var lättare när den fortfarande var kvar i magen... :angel: :D Lite pepptalk till dig och lycka till nu!! Har du förresten bestämt dig för om du ska försöka föda hemma? (Med tanke på en tråd du hade för ett tag sen)
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Graviditet är ett j-la skit.
Men man vet faktiskt säkert att det går över.
Alltid och varje gång.

Så jag tycker synd om dig.
Men det går över - jag lovar.

Jag kan bara inte fatta att man förväntas "leva som vanligt".
Kan ni fatta det?

Håller med dig till 10000000000% :bow: Den som säger till en gravid att man ska vara "som vanligt" kan :devil: i mig inte varit gravid i mina ögon sett.....
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Jag kan bara inte fatta att man förväntas "leva som vanligt".
Kan ni fatta det?

Nope! Det kan jag inte!

Och alla dessa kommentarer sen, alla tips på hur man ska få igång förlossningen.
"Ha sex, det är det bästa"
"Du ska springa i trappor"
"Du får putsa alla fönster hemma, det hjälpte mig"
"Storhandla, då satte mina värkar igång"


Man är så glad om man orkar vända sig i sängen utan hjälp av en gaffeltruck. För att inte tala om hur glad man är när man kan ta sig hela vägen från sängen till toaletten...5 ggr per natt...:(
Nej, man ska varken springa i trappor, storstäda eller tvätta om man inte absolut måste. Bättre är att vila upp sig så man orkar med en förlossning. Den lär ju inte sätta igång för att man förtar sig dagarna innan.
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Det går snart över! Och då kommer allt annat att förblekna inför synen av din goa lilla bebis. :love: Håll ut och ta hand om dig, vila så mycket du bara kan och ÄT och DRICK. Du kommer att behöva alla dina krafter när det blir dags. Håller tummarna!

Jag fördrev mycket tid på slutet med att sticka och virka. Men jag hade iofs inga besvär ens på slutet. :o
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Graviditet är ett j-la skit.
Men man vet faktiskt säkert att det går över.

Nu har ju jag aldrig varit gravid, och jag förstår att det säkerligen är skitjobbigt i slutet, men att säga att graviditet är skit, är väl ändå att ta i? Tänk vilken underbar tur ni har/har haft som faktiskt kan bli gravida! Det är inte alla förunnat...

//JUlia
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

...men att säga att graviditet är skit, är väl ändå att ta i? ...

//JUlia


Du vet den där devisen "det är inte målet utan resan som är mödan värt"... när det gäller graviditet är det en ren lögn. Graviditet är skit. Men resultatet gör att man står ut.
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Det där med sömnlösheten hör nog till- tror kroppen ställer in sig redan innan nedkomst på att sova lite... själv var jag uppe minst 2 timmar varje natt- satt ofta och väntade på tidningen...:smirk:

Ja jag tycker synd om dig- skickar massor med tycksyndomdig kramar...:)
hade en liknande grav som du, inget illamående lr nåt sånt, men det fick jag äta upp i 9 mån...blev inlagd en v med njurstensliknande smärtanfall....bebis tryckte på mot urinledaren å det gjorde ONT....:) Jag hade turen att få bebis på exakt uträknad dag- hoppas det blir d för dig oxå!!
Lycka till- njut av tiden på BB, när du väl kommer hem ramlar alla vardagskrav över en igen....:smirk:
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Håller inte med! Om det bara var graviditeten skulle jag kunna ha många fler barn. Men sen kommer förlossningen (har ändå haft "lätta" enligt bm) och sen ska man ta hand om dem i så där 20 år. Det går ju inte att ha hur många som helst, så vi slutade på fyra.
Så TS - det känns som en evighet, men lugn, de kommer ut!
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

*kl*

Jag kan definitivt tycka synd om dig. Har inget alls till övers för att vara gravid, själv ville jag helst slå alla som kom med goda rådd på slutet då jag vaggade fram som en valross med mina kryckor. :devil:

Med dottern blev jag dock igångsatt just för att jag inte orkade mer och det är verkligen inget jag kan rekommendera.

Håller tummarna för att allt går bra nu och att du får snusa bebis istället. Det gör det faktiskt värt det hela och det tråkiga hamnar i någon dimma nånstans så småningom.

*kram*
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Inte_ung har helt rätt att graviditeter är överkurs!
Men jag förstår även den som kan ta illa upp för att någon som faktiskt lyckas få barn klagar.
Så sjuk som jag varit vid mina graviditeter finns det inga förmildrande ord att säga om just graviditeten. Sen har jag ju tagit mig igenom detta elände tre gånger frivilligt så det är faktiskt värt det!
Alla tre gångerna har illamåendet börjat dagen efter att vi busat med skruven:crazy: ett illamående som aldrig gått till att kräkas något som skulle ha varit en lättnad.
Att illamåendet ska gå över efter tre månader - bullshit!
Första 45 veckor, gick över lite:angel: , andra 38 veckor, tredje 36 veckor. Tvåan var värst åt makaroner, isbergssallad och senapsdressing i fem månader alltid liggandes eftersom jag fick kväljningar när jag satte mig upp.
Så graviditeter kan man gärna hoppa över!
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

jag är iofs inte så långt gången, men besviken blir du inte. det finns stunder då man nästan ångrar att man blev gravid. när man ligger där i sängen och vet att man bara måste gå å spy, men man vill verkligen inte så man försöker hålla sig in i det sista. och dom konstiga tankarna som snurrar i skallen efter att första glädjeruset lagt sig. men så finns det ju dom här helt underbara stunderna som gör att man glömmer bort det jobbiga. när magen börjar synas, när man ser sin bebis på ultraljudet första gången, när den sparkar (i början när den inte når att sparka av revbenen, haha). sen självklart när den kommer ut. de är ju så värt allt de jobbiga!
 
Sv: Tyck synd om mig, snälla!

Vi har haft tur som kunnat få barn.
Men själva graviditeten är skit i alla fall.
Jag hade gärna köpt mina barn "över disk", men det är ju fusk.

Jag hoppas verkligen att jag kan köpa mitt nästa barn över disk.
Vill INTE vara gravid igen.
snart 7 år sedan men jag har INTE glömt!
Uäck :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 947
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: Modest
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
821
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 276
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp