tvillingföl

Status
Stängd för vidare inlägg.

alexandraisabella

Trådstartare
hej!
Jag ska göra mitt islandssto dräktig nu till sommaren och vill väldigt gärna ha tvillingar! Kan man göra något för att öka chanserna att det blir tvillingar? Som att ta en speciell hingst eller något. tacksam för svar!

Vet redan riskerna med att fölen kan dö mm så vill bara ha svar på min fråga. :)
 
Sv: tvillingföl

Hoppas du är ett troll, annars håll ditt sto borta från avelsboxen....
tvillingar är inget en seriös uppfödare önskar.

Enäggstvillingar är sällsynt på häst. Tvåäggstvillingar (som kommer från två olika ägg) är vanligt men brukar klämmas bort (vid seriös avel) eller resorberas.
 
Sv: tvillingföl

Om du redan vet om riskerna, hur kan du då vilja ha tvillingar? Förstår inte vad du menar och vill ha ut av det hela? :confused:
 
Sv: tvillingföl

På Bukefalos ska vi inte uppmuntra till sånt som kan leda till att hästars hälsa och liv äventyras, därför låser jag tråden.

Görel - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 478
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Shaggy
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 047
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp