Tvestjärt i broccolin! Hjälp!

Ingen mening att ta fram supersarkasmen på en gång! Jag vet inte om min något skämtsamma ton i inlägget framgick, men trots det tycker jag faktiskt att tvestjärtar är extremt äckliga djur och verkligen inte någonting jag vill tugga i mig om jag slipper..
Får väl se det som @Monstermom påpekade att min broccoli åtminstone är fri från gifter.

En annan grej är att det står att broccolin är packad i Italien. Har stackaren alltså blivit kidnappad från Italien, färdats till Sverige, legat inplastad på ICA och sedan frusit i mitt kylskåp? Snacka om seglivad.
Förlåt, du verkar ha tagit det bra ändå, jag var lite tyken, håller med, jag skrev det och jag gjorde en glad gubbe iallafall. Rekommendationen var extrem också över alla gränser, ganska abstrakt va, eller hur ?

Visst är vårt samhälle konstigt, kidnappade tvestjärtarna från Italien och det är billigare att äta mat från Brasilien än från grannen.

Min mamma råkade äta en tvestjärt, den smakade illa som f-n, så var glad att du inte åt upp den!
Jag var fram till detta inlägg säker på att tvestjärtar skulle smaka illa, och nu bekräftar du det. Hu varför visste jag detta? Har jag ätit dessa odjur?

OMG! Men blev den verkligen kidnappad? Eller är det en illegal flykting från Italien? Kommer resten av tvestjärtsfamiljen efter? Kommer den att få jobb? Eller bara lösdriva? Var ska vi hysa in den?
Hur integrerar vi den på bästa sätt in i det svenska tvesstjärtsamhället? Detta väcker så många frågor..?

(lite skadad av dagens politik, är jag, ja)

Bara för att eventuellt förbereda känsliga personer så måste jag meddela att det i mina ekologiska broccolisar ganska ofta brukar ligga ganska feta, illgröna larver. Så jag har börjat bli ganska beredd på att hitta dessa larvkompisar i broccolibuketterna. Ibland upptäcker jag dom inte förrän jag skurit upp broccolin och råkat skära den lilla larven i två delar... :cry:

Snart kommer vi att äta stekt tvestjärt som delikatess, eller nedmald som proteintillskott. Så du är bara pionjär!

Min mamma råkade äta en tvestjärt, den smakade illa som f-n, så var glad att du inte åt upp den!

Min chef åt en bärfis, det var tydligen inte heller speciellt gott (men genererade roliga ansiktsuttryck) så tänkt på att skölja noga om ni äter hallon. :p

Jag har blivit nypt på tungan av en tvestjärt en gång och det gjorde ont!

Den hade gömt sig i en flöjt och när jag satte den till munnen bestämde den sig för att kliva av men var tydligen inte helt nöjd med stället den hamnade på.

Att det var en tvestjärt fattade jag inte förrän jag såg vad jag spottat ut.

Till ämnet:
Jag skulle lyfta bort tvestjärten och äta broccolin!

OMG! Men blev den verkligen kidnappad? Eller är det en illegal flykting från Italien? Kommer resten av tvestjärtsfamiljen efter? Kommer den att få jobb? Eller bara lösdriva? Var ska vi hysa in den?
Hur integrerar vi den på bästa sätt in i det svenska tvesstjärtsamhället? Detta väcker så många frågor..?

(lite skadad av dagens politik, är jag, ja)
Den kom hit för att sitta utanför affären och tigga och kolla läget så den kunde rapportera till tveskärtsmaffian om det var givande. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka