Tvåveckorsbebis med nästäppa

keilir

Trådstartare
Ja, nu är vi i förkylningstider. Vår lilla bebis på 2,5 vecka har blivit snorig och täppt i näsan. Vad gör ni? Har testat koksaltlösning, högläge och sen har vi en nässug men det känns inte tillräckligt. Hon är så trött och bara sover och sover, men har ingen feber. För det finns väl ingen nässpray som man ska använda när dom är så här små? Har bara sett från 1 månad så då vågar jag inte använda...

Hon äter bra (än så länge åtminstone) och enligt sjukvårdsupplysningen så var det inte mycket mer jag kunde göra... Men man känner ju sig såå maktlös när dom är så små! Så har ni några andra tips?

Sv: Tvåveckorsbebis med nästäppa

Om du ammar så brukar bröstmjölk fungera väldigt bra i små täppta näsor! Att bära i sjal hjälper dem att komma upp och ändå får sova.

Det finns näsdroppar i flaska, iliadin, som man kan ge från att de är nyfödda. Isabell var jättetäppt när hon var ca 2 veckor, maken åkte till apoteket för att köpa koksalt och då sa personalen att man kan ge iliadin.

Det finns näsdroppar i flaska, iliadin, som man kan ge från att de är nyfödda. Isabell var jättetäppt när hon var ca 2 veckor, maken åkte till apoteket för att köpa koksalt och då sa personalen att man kan ge iliadin.

Det har jag faktiskt köpt redan men inte vågat ge eftersom hon på sjukvårdsrådgivningen inte tyckte det. Hon menade att de var från en månads ålder. Men nu tänker jag faktiskt prova. Det står ju iaf på förpackningen dosering från nyfödd.

Vill också rekommendera bröstmjölk. Det har funkat bra på mina när de varit små.

Det står även på fass att man kan ge nyfödda, så det kan ju inte vara någon fara. Jag gav Isabell när hon skulle äta.

Liknande trådar

Gravid - 1år Erfarenhet? Symptom? Vad hjälpte? Jag har en liten grabb på fem månader som nu varit sjuk /förkyld nästan konstant i tre månader...
Svar
12
· Visningar
1 251
Senast: DarkInNight
·
3
Övr. Katt Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig bena ut och tipsa lite om. Har här hemma 5 underbara kisar. 4 honor och 1 hane...
Svar
2
· Visningar
1 093
Senast: 3Gringos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka