Tvättråd för dummies

Buck

Trådstartare
Har fått tillgång till jobbets wascator :banana: så ska tvätta alla täckena nu :bump:! Men! Jag har verkligen igen koll på hur eller vad man ska göra...
Lyckades göra en maskin idag och det blev renare än förväntat trots att det var för lite tvättmedel enligt förpackningen kvar och jag fick googla efter vad för temp som är ok. Satte den på extra sköljning vilket nog var bra :).

Men förstår inte hur impregnering ska i? Är det istället för sköljmedel då? Vilket fack ska man ha det i? Vilken inställning?
Hjälp!??

Har 3 täcken imorgon som ska tvättas och som är i stort behov av impregnering (köper mer tvättmedel och impregnering I morgon bitti ^_^.)

Är det någon kunnig som vet hur wascator maskinerna fungerar och kan hjälpa en nybörjare ^_^. ( har liksom lämnat iväg på tvätt tidigare bara eller spolat av med slangen :/.)

Ja, du häller i impregneringen i sköljmedelsfacket.
Om det är utetäcken du tvättar så ska man aldrig använda sköljmedel. Det tar bort "vattentätheten".

Ja, du häller i impregneringen i sköljmedelsfacket.
Om det är utetäcken du tvättar så ska man aldrig använda sköljmedel. Det tar bort "vattentätheten".
Ja sköljmedel har jag inte tänkt använda till ngt täcke ändå, känns inte nödvändigt till häst täcken.
Men vilket fack är då sköljmedels facket :o. Är 4 fack på maskinen, en för flytande tvättmedel, en för förtvätt och en för eftertvätt (har för mig det i alla fall, bild på en balja och ett och två streck..) kommer inte ihåg vad symbolen på fjärde luckan var..

Och vad för grader ska man ha? Tog 40 grader igår och inte skontvätt. Borde det gå för övriga täcken också?

Ja sköljmedel har jag inte tänkt använda till ngt täcke ändå, känns inte nödvändigt till häst täcken.
Men vilket fack är då sköljmedels facket :o. Är 4 fack på maskinen, en för flytande tvättmedel, en för förtvätt och en för eftertvätt (har för mig det i alla fall, bild på en balja och ett och två streck..) kommer inte ihåg vad symbolen på fjärde luckan var..

Och vad för grader ska man ha? Tog 40 grader igår och inte skontvätt. Borde det gå för övriga täcken också?

Sköljmedel brukar vara en blomma eller liknande i alla fall!

I - förtvätt
II - huvudrätt
"Blomma" tänk smiley rosa blomma - mjukmedel/sköljmedel

Suck.. har nu kört 150 täcket 2 ggr, en gång med bara tvättmedel och en med typ 1,5dl impregnering (ska vara 5dl men det fick inte plats med mer i facket..) fortfarande impregnerings gojs kvar på täcket så fick spola av det för hand = insidan är nu full av vatten.. utsidan spolade jag inte av men den är såklart också när fläckar av medlet..

Känns som att det är konstigt att det är medel kvar trots att det är ett ändå tunnare täcke med mycket mindre medel än rekommenderat och program med extra sköljning :(.
Gjorde misstaget innan idag att ta 2 regntäcken på en gång och då också ha 1,5dl impregnering. Helt nerkladdade på insidan vilket jag först såg när jag skulle hänga på tork.
Är rambos impregnering medel.
Har ett i maskinen nu och ett som väntar så blir en lång kväll på jobbet..

Liknande trådar

Utrustning Någon som testat RE:Claims produkter? Deras tvättmedel samt impregneringen. Ska man köra två program i maskinen, först tvättmedel och...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: zarmino
·
S
Islandshäst Nu vet jag att man får ha islandströja vid tävling och min fråga rör detta lite. Handen på hjärtat så ska väl denna tråd ligga under...
Svar
7
· Visningar
5 189
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur