linnlarssonn
Trådstartare
Min nordsvenska valack får en stor fläck med inkletat smegma på insidan av bakbenen. Det luktar äckligt och ser äckligt ut (är vit under magen och på insidan av benen). Vad ska man göra? Har hört massa olika, allt ifrån att man ska hålla efter och tvätta till att man absolut aldrig ska tvätta. Hästen i fråga har inte några direkta besvär förutom att han njuter när man är och "pillar" i området som att det kliar lite.
Mamma har tvättat med ljummet vatten ibland men det är omöjligt att få det ordentligt rent (eller ens lite rent överhuvudtaget då han drar in den så långt det bara går) men han är alldeles svart på benen efter bara nån dag igen. Svårt att tvätta rent benen när det börjar bli kallt ute också. Hovis klagar på stanken och tycker det är riktigt äckligt och jag är beredd att hålla med...
Några tankar?
Mamma har tvättat med ljummet vatten ibland men det är omöjligt att få det ordentligt rent (eller ens lite rent överhuvudtaget då han drar in den så långt det bara går) men han är alldeles svart på benen efter bara nån dag igen. Svårt att tvätta rent benen när det börjar bli kallt ute också. Hovis klagar på stanken och tycker det är riktigt äckligt och jag är beredd att hålla med...
Några tankar?