tvätta sin häst..

K

knasenknas

hur gör ni när ni tvätter eran häst? hur varmt vatten har ni? lägger ni på täcke efteråt? vilket schampo använder ni? skriv hur ni gör..

Sv: tvätta sin häst..

Duschar bara min på sommaren när det är varmt ute så hon torkar snabbt.
Använder ljummet vatten och grönsåpa.
Blöter all päls, schamponerar med såpa, sköljer ordentligt, skrapar av överflödigt vatten, ut och promenera i solskenet tills hon är torr.

Tvättar innan varje tävling..
Först sköljer jag av dom med ljummet vatten.. Sen tvättar jag dom i nått schampo gärna ett glansschampo. Sköljer av tvättar med ett färgschampo.. (från carr&day) i deras färg. Vita strumpor tvättas med skimmelschampo och svansarna tvättas i blåvitts schampo med balsam.. *S* (dom luktar så gott då.. :D )

Min häst går endast med på att tvättas om vattnet är jättevarmt (ca 40grader +) Jag använder grönsåpa för att det är det enda som tvättar rent och det är ganska milt. Ska nog testa vanligt schampo till hans man och svans. Lägger bara på täcke efteråt om det är kallt, är det varmt och soligt torkar han snabbare utan...

Jag blöter hästen, schamponerar pälsen, sköljer. Sedan tvättar jag manen, sedan tvättar jag pälsen en gång till och sen manen en gång till om det behövs. Sköljer. Sedan tvättar jag svansen 2 ggr.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 814
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar