tvätta carbon gel skydd?

muppia

Trådstartare
Hur ska de tvättas i maskin? 40 grader eller 30 grader, vanligt program eller handtvätt? Jag vill inte förstöra dem så jag är väldigt rädd om dem, har ju inte en tjock plånbok precis :)

Sv: tvätta carbon gel skydd?

Jag kör 40 grader och vanligt kortprogram. Har gjort det varje vecka i snart ett år och de ser ut som nya :)

Tvättar mina i 30 grader fin tvätt.
De blir ju precis lika rena om man tvättar i 30 eller 40 grader och 30 känns mer skonsamt :D

Jag har inte vågat tvätta mina eftersom de stod att de inte tålde maskintvätt på förpackning.

Övr. skydd kör jag dock på 40 grader.

:confused: lät märkligt.. Mina andra skydd tvättar jag oxå i 40 utan priblem, var carbon gel som jag undrade över :) jag hittade inte nån info alls på min förpackning :(

till er andra - tack för svaren!!!

Jag fick för mig att det hade ngt. med gelen i skydden som gjorde att de inte tålde maskintvätt.

Kan vara så, bra jag ska komma ihåg det. Har bara carbon gel fram, olympic bak. Men tur att jag köpt "skita ner" skydd som jag har när jag rider ut. Tur jag frågade här.
Men verkar dock funka för dem som brukar tvätta dem och det verkar inte ha gått fel med skydden.

tror det kan bero på att gelen kanske inte har någon funktion efter man tvättat dem, utan att dom blir som "vanliga" skydd. Gelen ska ju ge extra stötdempande o så men gelen stelnar kanske?! efter tvätt o får försämrad funktion...
kan mkt väl tänka mig att det är så iaf.

Fast det tror jag inte. det går ju att tvätta gelepaddarna man har under sadeln i 60 grader...

Liknande trådar

Hemmet Vi har en stor benvit ullmatta (fråga mig inte varför den har hängt med sen innan ungar..) som nu fått en del fläckar. Jag testade...
Svar
10
· Visningar
499
Hemmet Jag har en tunn kofta i lammull/angora/nylon-blandning som jag skulle vilja skölja upp men på tvättrådet står det No Soaking. Ska jag...
Svar
1
· Visningar
439
Senast: manda
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 459
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: Zacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka