Tvätt av ansiktet

Gaia

Trådstartare
Hur får ni era hästar ordentligt rena i ansiktet? Min häst är inte överdrivet förtjust i att bli borstad i ansiktet, samtidigt som hon blir dammig och grå ganska lätt där. Känns sådär att tvätta med schampoo om det rinner ner i ögonen. Har provat med torrschampoo med någorlunda resultat. Tar jag en blöt handuk med bara vatten så blir pälsen som en skorpa med skit under.

Några tips? :bump:

Sv: Tvätt av ansiktet

Brukar spruta av med duschen/vattenslangen o sedan schampoonera, sedan spola av igen. Har en gaaaaaanska stor bläs att få ren, så det tar lite tid, men den som vill vara fin får väl lida pin antar jag :P

Brukar borsta med både vanlig babymjuk borste och liten ryktborste "till vardags". Brukar också ta en fuktig svamp... När jag schamponerar hela henne inför tävling försöker jag spola ansiktet försiktigt med lite vatten, dock ej schampoo.

Använder en svamp som jag har öve vatten i först och sen gnuggar man ordentligt med schampoo och så tar man svampen igen, och vips! Reeen :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Hur ofta tvättar ni hästens ben och hovar nu när det är så lerigt i hagarna? Vi har uteboxar med stallgång klädd med vindnät och...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: Lilla vän
·
Hästvård Vita hästar är ju sällan vita men undrar lite hur folk gör för att hålla dom lite mindre gulgröna ;). dvs hur ofta tvättar ni dom och...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 681
Senast: Blimblom
·
Utrustning Har för närvarande ett som heter Windsor, minns inte vart jag köpt det. Men det funkar ju inte alls! :mad: :arghh: Skulle tvätta min...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Bluefish
·
Hundhälsa Hej! Jag ville bara få lite tips och råd angående min tollartik på 9 år. Jag dra mig lite för att ringa vet just nu, eftersom min...
Svar
3
· Visningar
5 876
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025