Tvärt foderbyte på bortaplan...

western_wannabe

Trådstartare
Hur reagerar era hästar på tvärt byte från gräs till hö vid meeting/träning på bortaplan? Gör ni något för att underlätta? Går hästarna på bete vanligtvis? Uppstallade? Enbart på gräs? Eller både och?

Tanken slog mig då vi ska iväg på kurs senare i sommar, och jag har svårt att stalla upp hästen innan, och att erbjuda hö i hagen är liksom ingen idé... Funkar det att byta till hö (ev. blöta?) såpass tvärt?

Sv: Tvärt foderbyte på bortaplan...

Min häst står inne nattetid även på sommaren, och får då hö på kvällen, så han är ständigt "tillvand" på hö, så jag har inga betänkligheter mot att ge mera hö tillfälligtvis under tävlingar och kurser.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 387
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 027
Senast: sandrafors
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 135
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 231
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka