Tunnt täcke under regnäcken??

Sv: Tunnt täcke under regnäcken??

Jag vet ju inte vad du har för typ av utetäcken men om man har regntäcken som ligger ordentligt över bogbladet men ändå ger utrymme för rörelse ( ex bucas) så är kanske ett tunt innetäcke med samma passform bra.

Jag skaffade mig ett bucas regn i vintras och det är väl ett av mina bättre köp, och jag planerar iaf att köpa ett tunt "innetäcke" som också går "över"bogbladet. Alltså täcken som går rätt högt- Så jag ska nog iaf investera i ett tunt bucas att ha under mitt regn iaf om jag ska klippa hästen.

Som andra också skrivit skippa "sladdriga" flecce täcken, satsa på ngt med bra passform! Man vill ju inte att sin vän ska få skav..

HW har haft ett tunt nylontäcke. Som jag skulle kunna tänka mig funkar. Vet inte om det finns kvar att köpa dock.

Behöver tips på tunnt, behagligt och välsittande täcke som jag kan använda under regn - och - vintertäcken.

Tycker det så omständigt att tvätta regn och vintertäcken, och kom underfund med att det skulle vara enklare att ha ett tunnare täcke mellan häst och regntäcke, för då behöver jag bara tvätta det istället för hela regntäcket, ovh slippa leta efter stor tvättmaskin och även impregnera. Då kan jag tvätta i en vanlig tvättmaskin.

Om du klipper bort innerfodret på ett regntäcke och sen har ett bomullstäcke under när det regnar på sommaren blir det samma mängd tyg på hästen som om du hade ett regntäcke med bomullsinsida. Då kan du tvätta bomullstäcket i din vanliga maskin.

Under sommaren har jag bara täcke på vid flera dagars ihållande regn. Sålänge solen inte skiner och det inte är över 15 grader så funkar detta utmärkt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 900
Utrustning Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 301
Senast: Kirre
·
Hästvård Har lyckats få springmask, tror jag, på ena hästen, vet inte hur. Prov är inskickat och veterinär kontaktad. MEN vill börja förbereda...
Svar
5
· Visningar
2 735
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?