tunn häst

F

fiffi

Någon som kan ge mig tips på foder som ger hästen mer hull? Jag är inte hundra procent säker på hur mycket han får nu eftersom att de inte är jag som gör foderstaten men på ett ungefär: 1 kg havre ,1kg hippo (pellets, vet inte vad den hette), 300g stud balance, 1dl betfor (mäts upp torr) majsolja, foderjäst, mineraler och salt.
 
Du missade det viktigaste, hur mycket hö äter hästen och vad har det för värden? Första åtgärden är att öka höt.
 
Lusernpellets sa vår vetrinär, men du, har du kollat så det inte ligger någon annan orsak bakom?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 447
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag har en fin 24-årig hbl-valack som i hels sitt liv har varit svår att hålla i hull samt har alltid blivit för tittig på stora mängder...
Svar
15
· Visningar
2 112
Senast: godishanna
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 143
Senast: ufot
·
Foder & Strö Har problem med ponny som nu har börjat tunna ur sin överlinje. Hon behöver helt klart mer protein än vad jag ger men hur jag än räknar...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp