Rea
Trådstartare
Har nu hittat en väldigt trevlig häst som varit i min ägo i snart 3 veckor. Problemet är att han varje morgon lyckas samla all halm i ett hörn i boxen och i mitten lyset ett helt barskrapat golv :smirk:. Jag skulle göra mig till riktigt innan han kom till oss och således bäddade jag bädd till honom med kalk,spån, pressad halm och som grädde på moset löshalm ovanpå hela härligheten. Bädden höll i 1 vecka sen hade vi kalk på alla hästarna i stallet , flyger ju runt en del kan man säga... Nästa steg var att knycka gummimattorna från mina föräldrars lilla båt , tänkte att dom kunde nog ligga i mitten så han ialla fall inte får skav när han ligger och går igenom halmen. Dagen efter hittades en gummimatta (1,20 meterx80cm stora) mot väggen och den andra stod rakt upp i halmhögen bak i boxen!!!!! Behöver jag tillägga att golvytan mitt i boxen var tom och fin. Vad ska jag prova nu då? Vill ju inte att han ska ligga på betong och få en massa tryck på haser o leder, han verkar ju uppenbart inte bry sig om mina tafatta försök att göra det mysigt ....
Jäkla häst, kanske han är en pajas i väldigt stor skepnad 178 cm och 750 kilo, han har ju hel del annat skit för sig. "Plockar" ner grimmor, täcken , benskydd, ALLT man kan lägga mulen på med andra ord. OCH borsta honom ALDRIG utan att han fått gnaga lite på rotviskan först, hur skulle det se ut .
HJÄÄÄÄLP mig med tips om hur jag kan fixa en sjysst säng åt djuret, vill ju ha honom hel och frisk länge länge till.
Jäkla häst, kanske han är en pajas i väldigt stor skepnad 178 cm och 750 kilo, han har ju hel del annat skit för sig. "Plockar" ner grimmor, täcken , benskydd, ALLT man kan lägga mulen på med andra ord. OCH borsta honom ALDRIG utan att han fått gnaga lite på rotviskan först, hur skulle det se ut .
HJÄÄÄÄLP mig med tips om hur jag kan fixa en sjysst säng åt djuret, vill ju ha honom hel och frisk länge länge till.