Tumör i magen.

P

PeRosa

Vi fick i dag reda på att vår 11 åriga Dobermantik troligtvis har cancer. :cry: I lördags hoppade hon omkring och var som vanligt men på söndagen så åt hon inget och drack mycket. Fick tid till veterinären på måndag som trodde att hon har livmoderinflammation men sa att det är bäst att röntga henne idag. Röntgenbilderna visar att hon har en stor tumör i magen. :cry: Ska ringa veterinären jag också i morgon och prata med honom. Det absolut viktigaste för oss är att hon slipper lida. Men vi vill också vara säkra på att det faktiskt inte finns nåt att göra. Hur tas proverna så man får reda på om det är elakartat eller godartat? Eller är det bara att förlänga plågan? :confused: Veterinären sa att hon inte har ont men vi vill inte vänta så länge heller. Hur har/hade ni andra gjort? :cry: :confused: :cry:

Sv: Tumör i magen.

usch va tråkigt! :cry: hoppas allt går bra!
har ingen erfarenhet av cancer/tumörer på hundar, men jag hoppas att det är en godartad tumör!
massa lycka till-kramar! /thea

Vår älskade Daicy fick somna in idag. :cry: :cry: :cry: Känns bra i alla fall att hon inte hann lida och ha ont. Glada att vi fick ha 11 långa härliga år med henne!

Ledsen att höra om din hund... Hur fastställde de att det var en elakartad tumör? Och vad var det för cancer? Min snart 11-årige dobbishane fick uppsvullna knölar för ett tag sedan (lymfkörtlarna) och de konstaterade att det var lymfkörtelcancer (malignt melanom). Jag har dock valt att behandla honom, då han är som en 5-åring i kropp och knopp i övrigt. Vi får väl se hur det går... *håller tummarna*

Usch vad sorgligt..vet hur det kan vara :( ..Så det var Canser ?

Senast ändrad:

Vad trist!
Vet inte hur jag gjort, det är lätt att tänka att "så ska jag göra om det händer mig" men när man väl hamnar i den situationen så.......Tycker dock det var rätt att ta bort henne innan hon blev för dålig!

Kan tala för mig själv när jag åkte in med fd hunden..pga urinvägsinfektion (trodde jag)...Var ju canser i urinöret..Jag skrek i telefonen åt veterinären (var ju inte hennes fel) att: DU LOVADE VI SKULLE OPERERA :(....Hon var sååå tålmodig med mina utbrott..stackars människa. Sen grina jag i 3 timmar, sen åkte jag spårvagn till Djursjukhuset...resten är historia...

Vi vet inte om det var elakartat, men tumören var stor som en fotboll. :crazy: :eek: Var till två olika veterinärer första tittade med ultra och den andra röntgade. Båda rekommenderade avlivning. :cry: Daicy blev tröttare under veckan och svårt att gå i trappor. Om tumören varit mindre och Daicy yngre skulle det säkert ha varit lättare att göra nåt. Veterinären sa att hon måste ha haft flera tumörer som sen växte ihop snabbt.

Tack för tröstkramarna! De uppskattas just nu. Känner mig lättad och sorgsen på samma gång. Kändes lika när jag var tvungen att ta bort mitt sto och ena katt i fjol. Lättad för att de slapp lida och sorgsen av saknad. Har gråtit hela veckan. :cry:

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 677
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 462
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 139
Senast: tott
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 599
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka