Tulpansupport

Anna

Trådstartare
Jag har försökt googla men lyckas inte riktigt - hoppas på hjälp från er som kan det mesta!

En släkting har bett mig köpa en bunden bukett med tulpaner och lite grönt och så till mina föräldrar till julafton, från henne. Jag har kollat och blomsterbutiken jag tänkte besöka har öppet imorgon förmiddag men det hade hjälpt mina stressnivåer om jag kunde köpa buketten redan idag.

Nog kan jag väl göra det och låta den vara kvar i sin plast eller vad man nu får bundna buketter i, i vatten under natten utan att de blir tråkiga? Om jag förstått det rätt är det ändå så man ska göra med tulpaner för att de ska hålla länge, men jag är dålig på sådant här och det känns viktigt att det blir bra.

Tack på förhand 💐
 
Nog kan jag väl göra det och låta den vara kvar i sin plast eller vad man nu får bundna buketter i, i vatten under natten utan att de blir tråkiga? Om jag förstått det rätt är det ändå så man ska göra med tulpaner för att de ska hålla länge, men jag är dålig på sådant här och det känns viktigt att det blir bra.
Har du plats i kylen eller på balkongen om det inte är mindre än typ +3-4 grader, så ställer du ut de på balkongen över natten för att de ska hålla längre. Eller i kylskåpet. Dock inga minusgrader!

Vatten och kyla - då håller tulpanerna längst!
 
Har du plats i kylen eller på balkongen om det inte är mindre än typ +3-4 grader, så ställer du ut de på balkongen över natten för att de ska hålla längre. Eller i kylskåpet. Dock inga minusgrader!

Vatten och kyla - då håller tulpanerna längst!

Tack så mycket för hjälpen! Tänkte att balkong borde funka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp