tugga på bettet

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare hermitage
  • Startdatum Startdatum
H

hermitage

hej mitt russ tuggar väldigt mycket på bettet ska jag testa ett rakt bett? har 2 delat nu. har testat gummibett men det tog han sönder samma dag. har testat spänna upp några hål och ner men han tuggar ändå.

Sv: tugga på bettet

Enligt min erfarenhet så brukar hästar som tuggar på betten för mkt trivas bättre med bett med fasta ringar. Du kan också prova att skaffa ett smalare, vissa hästar tycker att "tjocka" bett tar för stor plats i munnen - därav tuggandet. Jag har haft en travare med samma problem men med ett smalare bett så avtog tuggandet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
594
Senast: Karolina90
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 718
Senast: cirkus
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 138
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 063
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar