Jag är i grunden en aktiv människa. För mig är det inte i närheten av normalt.
Varför var läkaren konstig? Det var en undran från mig och läkaren sa direkt "ja, vi kan ta dom, jag tror dock inte att dom kommer visa på något onormalt".
Tja, zink brukar bara kollas på personer med vissa tarmsjukdomar som stör upptaget, och teorin om trötta binjurar brukar av läkare verksamma inom allmänna hälso- och sjukvården ses som tämligen kreativ och orealistisk. Kortisol är ju också ett väldigt svårtolkat värde.
De flesta brukar vara tveksamma till att ta prover med väldigt tveksamt (sett till vetenskap, alltså, och inte alternativa teorier) värde och ytterst tveksam relevans.
Vad tycker du vore en normal aktivitetsnivå?
ändring: jag ser mig som rätt "normal".
På vardagarna jobbar jag, kommer hem ca kl 1730.
Går ut i stallet, fixar stallet, går in och lägger mig i sängen med en bok och slocknar oftast vid 21. Går upp halv sex på morgonen.
På helgerna går jag upp halv sex på morgonen, ut och fixar foder och vatten och släpper ut hästar. In och latar mig, sedan ut och rider.
När jag tröttnat på att rida går jag in igen.
Om jag sätter mig och läser vid 16-17-tiden kan jag lätt somna ifrån boken eftersom jag varit rätt aktiv tidigare under dagen. Det brukar inte bli något av något efter det - halvslumrar.
Och jag anser inte att jag på något sätt är sjuk utan behöver antagligen den vilan.