Javisst. Men jag är inte särskilt hjälpt av det. VC tycker att de har tagit prover för allt de kan komma på, de hittar inget avvikande och kan således inte i nuläget inte göra något ytterligare. De har inget att gå på just nu.
Att begära ut provsvaren leder inte mig närmare hjälp, för det behöver jag i så fall en remiss.
Jag är ofantligt nöjd med läkaren och han provtog långt mer än jag tidigare fått kollat vid diffusa saker. Och han beklagade men det finns inte mer de kan göra just nu.
Det jag minns han sa är kollar (en del har jag sett via 1177 och annat inte) är blodvärden, infektions- och inflammationsparametrar, njurvärden, levervärden, blodsocker, urin, sköldkörtel, gluten, andra allergi prover, salter och ev blod i avföringen. Sen var det mer mer som jag inte minns.
Men ingenting avviker (enligt normen, TSH värdet kan man ev diskutera) enligt dem. De provsvar jag sett via 1177 exkl tsh är ungefär så bra de kan bli. Inte ens något gränsfall.
Jag hade faktiskt hoppats det skulle vara sköldkörteln, det kan behandlas liksom. Och det är ju inte alls omöjligt det ÄR det. Men det finns liksom inget jag kan göra åt det nu. Och när jag googlar så ett enstaka tsh anses inte säga något. Utan tas om efter ett par månader. Så jag antar att i nuvarande läge är det "bara" vänta och se, och sen låta de ta om sina prover och ta det därifrån.