trött ponny..

M

__miiiaa__

Nu är det så här, ´Min ponny tös har vart trött nu i ett par veckor . Då jag sköter henne står hon bara, inget chafs om å stå stilla osv. sen då jag rider är det inte riktigt samma 'go' i henne som det brukar, men hon 'r inte slö alls. Kan hon blivit tröttare av ringormen?. Hon har en liten skorpa, men den håller på läka bort. Hon har ingen feber, den har jag kollat i ett par dagar. hon går på ganska lite kraftfoder. 1½ l havre. Då vi inte kan tävla lr träna, pga ringormen. men vi har hållt i gång bra ändå. Ska jag ställa henne på vila?
kraftfodret ska vi ändra på, så hon får det hon är van vid, då det är fullt upp.Musli, korn, havre, b vitamin och a vitamin. HAr någon tips på hur vi ska bli av med elendet? *orolig matte*

Sv: trött ponny..

Hon kanske är lite nere för att ni inte har kunnat hålla igång som vanligt?
Tappat i kondition o inte orkar vara lika alert som vanligt?

Prova att öka fodret o se om det hjälper...
kanske köpa en vitaminkur o ge henne o se om hon piggar upp sej?

jo, det hadde ju kunnat vara det. men vi ska å köpa å lägga upp en ny foderstat nu då höanalysen har kommit. Men alltså, vi började ta det lungt för hon vart så trött. I hagen står hon nästanb bara vid grinden. Kan dom påverkas så av ringormen? tack för svaret :)

Mina har aldrig haft ringorm...elle knappt varit sjuka alls för den delen(peppar peppar) så jag vet faktiskt inte...men d borde ju kunna va så...

okej, vad skönt. ska vänta å se se får man kannske ringa å prata med vet.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är jämt trött, iaf varit så så länge jag kan minnas (ett par år?) men tycker det inte blir bättre, nästan sämre bara? Jag är...
Svar
14
· Visningar
1 457
Senast: voltis
·
B
Hästvård Min D-ponny är för tillfället ganska oengagerad och trött vid ridning på ett sätt som hon inte har varit tidigare. Går inte på självmant...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Nea_
·
M
Hästvård jag hare n 3 åring som i ca en veckas tid inte ätit ordentligt, det började med att hon inte åt upp sin mat vid fodring, just då...
2
Svar
24
· Visningar
3 741
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Jag har en del egna funderingar om detta men vill höra vad ni tycker. Vi har 6 hästar i stallet. 2 är mina( Ponny A och Häst A), 2...
2
Svar
25
· Visningar
3 454
Senast: marti130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar