Trött katt

T

Tarzzan

Min katt är så trött.
I lördags åkte jag och sambon bort.
Min mor var upp och gav katterna mat och gjorde rent lådan o.s.v.
I dag(söndag) när vi kommer hem så berättar mor att ena katten inte har gått ut något sen vi åkte i går.Bara legat och sovit.Knappt ätit någon mat.
Inte så ovanligt kanske att en katt inte vill gå ut?
Men problemet är att han gör bara sina behov ute.
Bör jag vara orolig?

Sv: Trött katt

Dricker katten? Äter den något alls? Om ni mutar med något riktigt gott? Har den kissat eller bajsat sedan ni åkte? Ring veterinär och fråga om råd! Om katten inte har gjort några behov sen igår skulle jag vara orolig.

Brukar inte se att han dricker överhuvudtaget, men det mintskar i vatten skålen.
Han har inte kissat eller bajsat sedan vi åkte.Tror vi.
Har en kattlåda och två katter.Det var bara en katts behov i den.
Ena går ju ut och gör behoven.
Har "slängt" ut han en gång i dag sen vi kom hem.Var ute ca 30 min så då borde han ha gjort något.
Svårt att säga.

Han brukar bli trött och går sällan ut under vinter, men bara för att uträtta behoven.
Kan även ha att göra med att det kom snö igår och katten hatar snön.

Nu har han ätit mat och ville gå ut.
Han verkar som vanligt igen.

Jag har lätt att över reagera när något inte stämmer med kissarna:crazy:
Men jag skall hålla uppsikt nu och se om han äter eller ej.

Låter bra!
Hoppas han håller sig pigg och matfrisk nu. :)

Det är bra att reagera, då märker man förhoppningsvis också den gången när något är fel.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 759
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar