- Svar: 28
- Visningar: 2 889
Alla hästar ska vara registrerade hos Jordbruksverket sen ett år tillbaka, men bara en tredjedel är det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fattar inte problemet? Min hund är med reggad i SKK, men det är ju det har noll med lagar och regler att göra.Och snart ska även alla katter registreras. Bra kan man tycka, men min katt som redan är reggad i SKK ska reggas en gång till Det kommer inte att ske här. Nån jävla måtta på galenskaperna får det vara!
Och snart ska även alla katter registreras. Bra kan man tycka, men min katt som redan är reggad i SKK ska reggas en gång till Det kommer inte att ske här. Nån jävla måtta på galenskaperna får det vara!
Vet ej. Tyvärr..Varför? Ingen verkar kunna svara på det utan att hävda Eu-direktiv fast ingen annan ute i Europa måste göra samma sak åt andra hållet
Det finns ett flertal frivilliga register. Jag tror det har uteslutits att hämta in från samtliga, det är inte genomförbart.Kan de inte bara hämta datan från SKK istället för att man ska registrera två ggr?
Jag betalade precis över tusenlappen för att tilläggsregistrera min nya shettis - och då räknar jag inte in kostnaden att ha ut veterinären förstMan måste tilläggsregistrera hästar födda utomlands. Och den avgiften är högre, runt femhundra (minns inte exakt men ja) plus att en veterinär ska signera passet före.
Det var dyrt!Jag betalade precis över tusenlappen för att tilläggsregistrera min nya shettis - och då räknar jag inte in kostnaden att ha ut veterinären först
Jag förstår ingenting.
Hur många registreringar behöver hästar i Sverige ha? Eller har jag missuppfattat att t.ex en Hannoveraner har originalhandling från Tyskland, kan/måste(?) ha tilläggsregistrering i SWB å sedan loggas hos Jordbruksverket?
I min del av världen reggas de i sin stambok å sedan loggar man på dem i hästregistret när de står uppstallade på samma ställe i fler än 90 dagar. Kostar ca €50 för registret å sedan är det färdigt. Om man nu inte byter stall var tredje månad..