- Svar: 28
- Visningar: 2 889
Alla hästar ska vara registrerade hos Jordbruksverket sen ett år tillbaka, men bara en tredjedel är det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Riktigt märkliga regler som fyller en väldigt liten (ingen) funktion kontrakt arbetsinsats för den som ska följa reglerna. Därför orkar vi vanliga dödliga inte fylla i dessa siffror och nummer
Det här är ju exakt samma sak som det där hästregistret du beskriver. Jag tror inte ens det kostar något utan hästarna ska bara registreras på rätt anläggning.Jag förstår ingenting.
Hur många registreringar behöver hästar i Sverige ha? Eller har jag missuppfattat att t.ex en Hannoveraner har originalhandling från Tyskland, kan/måste(?) ha tilläggsregistrering i SWB å sedan loggas hos Jordbruksverket?
I min del av världen reggas de i sin stambok å sedan loggar man på dem i hästregistret när de står uppstallade på samma ställe i fler än 90 dagar. Kostar ca €50 för registret å sedan är det färdigt. Om man nu inte byter stall var tredje månad..
Kostar 50:- eller vad det nu var.Det här är ju exakt samma sak som det där hästregistret du beskriver. Jag tror inte ens det kostar något utan hästarna ska bara registreras på rätt anläggning.
Läste att det är 50 kr per anläggning och år, så det är ju verkligen ingenting.Kostar 50:- eller vad det nu var.
Vissa är övertygade om att de där 50:- kommer bli 500:-, 5000:- osvLäste att det är 50 kr per anläggning och år, så det är ju verkligen ingenting.
Vi betalar ju ca €50/häst så 50SEK låter löjligt billigt så det stiger nogVissa är övertygade om att de där 50:- kommer bli 500:-, 5000:- osv
Men folk reggar ju sina hästar från andra stamböcker i Europa i t.ex SWB med. Gör man det för att man måste eller för att vara med på evenemang?Det här är ju exakt samma sak som det där hästregistret du beskriver. Jag tror inte ens det kostar något utan hästarna ska bara registreras på rätt anläggning.
Man måste tilläggsregistrera hästar födda utomlands. Och den avgiften är högre, runt femhundra (minns inte exakt men ja) plus att en veterinär ska signera passet före.Men folk reggar ju sina hästar från andra stamböcker i Europa i t.ex SWB med. Gör man det för att man måste eller för att vara med på evenemang?
Och snart ska även alla katter registreras. Bra kan man tycka, men min katt som redan är reggad i SKK ska reggas en gång till Det kommer inte att ske här. Nån jävla måtta på galenskaperna får det vara!Alla hästar ska vara registrerade hos Jordbruksverket sen ett år tillbaka, men bara en tredjedel är det.
Fast skk är frivilligt. Att registrera i Jordbruksverkets register är enligt lag. Det är även där veterinär/polis/länsstyrelsen kommer leta om din katt blir upphittad.Och snart ska även alla katter registreras. Bra kan man tycka, men min katt som redan är reggad i SKK ska reggas en gång till Det kommer inte att ske här. Nån jävla måtta på galenskaperna får det vara!
Varför? Ingen verkar kunna svara på det utan att hävda Eu-direktiv fast ingen annan ute i Europa måste göra samma sak åt andra hålletMan måste tilläggsregistrera hästar födda utomlands. Och den avgiften är högre, runt femhundra (minns inte exakt men ja) plus att en veterinär ska signera passet före.