Trots allt blir det goda år även framöver

Gammeln

Trådstartare
Trots regeringskifte så blir det inga betydelsefulla skattehöjningar som drabbar mig :D. Jag varken snusar eller röker. Sänkt skatt för pensionärer :bump:. Jobbskatteavdraget blir kvar på "min" nivå. ROT o RUT blir kvar :banana:. Läxhjälpen drabbar mig inte :). Å nån ungdom är jag heller inte så där drabbas jag inte heller :). Jag nyttjar varken grus eller bekämpningsmedel. Å jag köper billig grön el för 90kr per månad så där drabbas jag inte heller :). Kort o gott så kan jag lugnt luta mig tillbaka o fortsätta njuta av dom skattesänkningar som Alliansen genomförde :up:.

Känns det inte förhoppningsfullt inför framtiden?

Är du ens förvånad? Borgarna skrek VARGEN KOMMER! Det var nog bara dom som trodde det. Det var troligen därför sossarna fick färre röster. Ingen tror på dom som något annat än ett mittparti.

Är du ens förvånad? Borgarna skrek VARGEN KOMMER! Det var nog bara dom som trodde det. Det var troligen därför sossarna fick färre röster. Ingen tror på dom som något annat än ett mittparti.
Men det var ju iaf skönt att ett skattehöjarparti tar sitt förnuft o låter vanligt folk med vanliga löner ha kvar sitt jobbskatteavdrag full ut :)

Trots regeringskifte så blir det inga betydelsefulla skattehöjningar som drabbar mig :D. Jag varken snusar eller röker. Sänkt skatt för pensionärer :bump:. Jobbskatteavdraget blir kvar på "min" nivå. ROT o RUT blir kvar :banana:. Läxhjälpen drabbar mig inte :). Å nån ungdom är jag heller inte så där drabbas jag inte heller :). Jag nyttjar varken grus eller bekämpningsmedel. Å jag köper billig grön el för 90kr per månad så där drabbas jag inte heller :). Kort o gott så kan jag lugnt luta mig tillbaka o fortsätta njuta av dom skattesänkningar som Alliansen genomförde :up:.

Känns det inte förhoppningsfullt inför framtiden?
Japp och det ALLRA viktigaste är givetvis att just DU inte får någon försämring. Det är inte viktigt alls om det sker förbättringar för andra grupper i samhället.
Samhället är äckligt egoistiskt idag

Jag tycker det är sorgligt om det blir återgång till full arbetsgivaravgift för ungdomar. Personligen ser jag att vi i högre utsträckning anställer och utbildar ungdomar med sänkt arbetsgivaravgift som finansierar utbildningarna.

Vid en höjning satsar vi i stället på äldre, färdigutbildad personal.

Men intressant var i alla fall 2 uttalanden
1 Sverige ska erkänna Palestina som suverän stat.
2 Vinsterna i välfärden ska bort.

När o hur är inte riktigt fastställt, utan tvekan ett kött ben för att få med en Sjöstedt som hungrar efter inflytande.

M, C o SD kommer nog inte att erkänna Palestina, Tvivlar på att FP gör det, så...
Vad det gäller vinsterna i välfärden ligger väl utredning klar lagom till nästa val ;)

Men intressant var i alla fall 2 uttalanden
1 Sverige ska erkänna Palestina som suverän stat.
2 Vinsterna i välfärden ska bort.

När o hur är inte riktigt fastställt, utan tvekan ett kött ben för att få med en Sjöstedt som hungrar efter inflytande.

M, C o SD kommer nog inte att erkänna Palestina, Tvivlar på att FP gör det, så...
Vad det gäller vinsterna i välfärden ligger väl utredning klar lagom till nästa val ;)

2. Löfven sade att "Vinstjakten i välfärden ska bort". Och det har (s) sagt länge. Det ställer till och med fler partier högerut upp på, med rätt innehåll i uttalandet. Det är Sjöstedt som säger "Vinsterna i välfärden ska bort". Men han har bara 6 procent av väljarna hos sig.

Ja visst sade han det och av förklarliga skäl ligger detta "ska" några år framåt i tiden. Så att man kanske kan försöka få fram andra "smakligare" maktgrupperingar i riksdagen.

Den extremt starka riksdagen och den extremt svaga regeringen borgar för några spännande år.
Nu verkar det som om SD öppnat dörren i frågan om vinsterna...

Vad det gäller ett erkännande av Palestina så ser det mer komplicerat ut.

Men även där var det ju snack om "ska" så det lär dörja ett tag till ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka