Marna
Trådstartare
Jag bor på en gård, jag har fina hagar, jag har inackorderingar, hästar och jag har en irl varghundstik (7 månader) som till 100% respekterar staketen (elband) och inte skulle drömma om att gå in till hästarna i hagen, lägg ner grinden(elbanden), inte går hon in även om folk kommer och går ut/in i hagen för att greja med, fodra hästarna. Hon står snällt utanför hagen och tittar på.
Nu till frågan: i januari flyttar hästarna och hagarna kommer att vara tomma fram till betessäsongens början.
Jag ser då tomma hagar som en utmärkt träningsplats och ”springarunt” arena för min vinthund men jag undrar om ni tror det är för mycket för en stackars vinthundshjärna, att sedan när hästar åter finns i hagen – begripa att det förbjudet område, liksom det tidigare varit.
Nu till frågan: i januari flyttar hästarna och hagarna kommer att vara tomma fram till betessäsongens början.
Jag ser då tomma hagar som en utmärkt träningsplats och ”springarunt” arena för min vinthund men jag undrar om ni tror det är för mycket för en stackars vinthundshjärna, att sedan när hästar åter finns i hagen – begripa att det förbjudet område, liksom det tidigare varit.