Tror min Bebis är borta

purity_666

Trådstartare
Bebis, min yngsta katt verkar vara försvunnen. Jag släppte ut honom med de andra imorse. Alla mina 3 katter håller sig i stort sett på tomten eller i hagen bakom huset. Det är kastrerade hankatter. Bebis är den som håller sig närmast huset och som gärna springer lite ut och in under dagen.

Nu är han borta sen förmiddags. De 2 äldre är här. Jag har gått runt och ropat o då följde den ena av de andra katterna med runt och jamade, men inget spår. Jag gick upp till vägen, även om jag absolut inte tror han går dit, har aldrig sett nån av mina katter ens i närheten av vägen, men hittade ingen kisse i diket eller bromsspår eller nåt sånt.

Har gått runt huset o ropat, o gått runt ladan o ropat..o hade en följeslagarkatt som ropade han också. Men ingen Bebis :cry: Nu sitter de andra 2 på trappen. Det gör de liksom aldrig när de får vara ute. Men de har suttit där varje gång jag öppnat dörren och ropat på Bebis så nåt verkar vara fel. Men jag hittar honom inte. Fattar inte var han kan vara. :cry:

Sv: Tror min Bebis är borta

Han har inte blivit instängd någonstans? Katter har ju en tendens att smita in överallt. Jag hoppas annars att han kommer tillbaka snart igen!

Jag tänkte samma sak så jag har visslat och lyssnat när jag gått runt. Han är rätt bra på att skrika, men har inte hört nåt :crazy: Hoppas han bara blivit ivägskrämd o kommer fram snart. Men han borde våga sig fram till sina brorsor. Brukar inte gå nånstans ensam.

*pust* faran är över. Jag ringde bonden som har ladan o garage här o nu kom de hem med traktorerna o grejade i ladan o då kom Bebis hem. Så han har nog varit instängd.

Nu är alla 3 hemma o äter gott. O hönsmamma som jag är så kan jag sova gott inatt.

Nog för att mina katter är ute på dagarna, men jag ropar in dom på kvällarna o alla 3 kommer i full fart när man ropar :love: Vill de inte in så kommer de ändå fram till trappen o visar sig men vägrar komma in. Men de visar upp sig iallafall. Klart man blir orolig när lillkissen inte kommer när man ropar. Men nu satt han på trappen och sprang in direkt när jag öppnade :love:

Slutet gott, allting gott. O nästa gång kanske jag orkar ha lite mer is i magen. De andra har varit ute någon enstaka natt, men inte utan att de visat sig under dagen.

Jätte skönt att han inte var borta någon längre tid. Förstår din oro, man vill ju inte at någon händer sin vän.

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 331
Senast: monster1
·
Övr. Katt Hej! Jag behöver hjälp. Min honkatt har fått sin FÖRSTA kull för två veckor sedan. Två söta och friska ungar. Efter första veckan har...
Svar
3
· Visningar
1 117
Övr. Katt Vi har flyttat till nytt hus ca 3 kilometer från det gamla i samma ort. Katten var inne i 5 dagar i nya huset och vi gick...
2
Svar
21
· Visningar
2 529
Senast: Asko
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka