troligtvis juvertumör - igen

Sinfonie

Trådstartare
Min Spurs verkar ha en ny tumör :cry:
Hon opererades för drygt 3 år sedan (är 5 år nu, kastrerades samtidigt som op).
Hon har tre tuttar kvar, den ena är svullen som en halv ärta.

Skillnaden den här gången är att det kommer liiiite, klar, vätska - vad innebär det?
Hon reagerar inte när jag petar och trycker, men sen är hon ganska dumsnäll mot mig och säger inte ifrån förren det gör ont.

Jag ska vara på studiebesök hela förmiddagen imorgon, min lärare kommer bli så lycklig när jag går ifrån för att sitta i telefonkö, men vet kontktas så snart dom öppnar.
 
Senast ändrad:
Sv: troligtvis juvertumör - igen

Det kan vara en cysta, eller så har hon en reaktion i juvret av någon hormonell anledning, tex. Eller så är det en ny tumör.

Hoppas du får en tid hos vet. fort och att din lärare inte blir alltför sur. Men vad ska man göra om vet. bara har telefontid en viss tid på dagen...
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

Nämen Spurs :(
Håller tummarna för att det inte är något allvarligt!
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

läraren fick säga vad hon ville :devil:

Lillkissen har tid 15.15 imorgon, det är bara att hålla tummarna!
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

Tumör.
men vet var väldigt optimistisk, jämfört med förra gången då det var ett rejält ingrepp.

vi diskuterade olika metoder, han sa att man kan ta bort hela "juverpaketet", men det finns inga garantier för att hon slipper problem eller tumörer.

Är det någon som har några erfarenheter?
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

När dotterns katt fick en juvertumör så tog de bara bort själv tumören, det juvret och lite runt om. Jag kände att ta bort hela juverraden skulle vara en så stor operation att jag inte ville utsätta katten för det. Det räckte med de bilder på opererade katter som jag googlade fram för att jag skulle bestämma mej för att en sådan operation var utesluten.
Hoppas att de kan operera bara så lite som de gjorde på våran katt på din katt med och att det räcker.
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

jag tyckte att jag inte hade tillräckligt med kött på benen för att låtavet ta bort hela juvret, men kommer det tillbaka snart igen får jag nog överväga det.

Lilla Spurs ligger på operationsbordet as we speak.
Röntgen visade ingen spridning till lungorna - tack och lov!
Om allt går som det ska får jag hämta hem henne om en timme! :bump:
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

Hoppas att allt har gått bra med operationen. Vad skönt att det inte hade spridit sig.
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

Utöver att hon kräkts två gånger och lillkatten är lite väl leksugen så går det bra.
Ingreppet var lyckat, hon går bra men är väldigt trött och medtagen.
Den senaste halvtimmen har hon legat på min mage och sovit :love:
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

Vad skönt!! Jag är glad över att inte Yoga fått nått sånt, hon gick på p-piller i drygt 3,5 år.
 
Sv: troligtvis juvertumör - igen

Ja verkligen.
Min Spurs åt bara några månader. Och vet sa att det var väldigt ovanligt med en så utspridd på en så ung katt (då hade hon precis fyllt 2) som ätit under så kort tid.

Jag antar att Yoga hade tur (till skillnad från allt annat hon haft otur med med) ochmin Spurs har haft otur - men tur att båda operationerna varit lyckade!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp