trög mage på bebis

Hyacinth

Trådstartare
Ger ju som sagt ersättning till 100% vilket är nästan problemfritt.

Men:

Lillan fiser MASSOR, och det verkar som det gör ONT i magen när fisarna ska ut.

Hon är rejält trög i magen, kissar mkt, men bajsar inte ens en gång om dagen.

Minifom är testat utan resultat, och hon äter NAN. Är 7½ vecka gammal för övrigt:)

En bekant tyckte jag skulle lösa upp en sked messmör i ersättningen, då det "skulle smörja systemet". Men det vågar jag ju inte testa bara sådär...

Tips?

Sv: trög mage på bebis

Jag märker också en stor skillnad på magen sedan jag började att ge extra ersättning av NAN. Han bajsar inte lika ofta och har ondare i magen innan.

Han är också rätt gasig.

Men om man vågar ge något annat vet jag inte är rätt nyfiken på det själv vad man kan göra

Man kan ge messmör någon gång ibland, men om man måste ge det vid varje mål så kanske man bör prova en annan ersättning..

Lactulos finns ju också att köpa på apoteket, men ni bör kanske prata med sköterskan på BVC först.

Annars kan jag bara föra vidare mitt tips om ersättning och det är HIPP, men beroende på vart man bor kan det vara svårt att få tag på ( går dock att beställa på nätet ).

Kan tyvär inte ge dig några tips men jag skall följa denna tråden lite för min dotter på 2veckor är precis lika dan och hur mycket hon än klämmer kommer inget ut, hade semper till henne men testade och byta till NAN igår eftermiddag och se om det var ersättningen som gjorde henne konstig i magen och i morse fick hon faktist ut en himla hög så det kom på sin pjamas med och sen somnade hon så gott så, hoppas nu bara det håller i sig och slippa ha ont i magen mer.

Jag skulle nog pröva på ovan förslag: ge lite katrinplommon och se om inte det sätter lite fart på magen + att mjuk magmassage i cirklande rörelser neråt brukar vara uppskattat av småttingar med gasiga magar :laugh:

miniform binder bara ihop dom luftbubblor som blir i magen som vissa barn får, maten som skum i magen och det gör ont så miniformen delar på skummet så det blir luft och mat. Luften rapar eller pruttar dom ut.

*kl*

Men är hon inte för liten för att man ska ge henne katrinplommonjuice eller liknande?
Hipp finns att få tag på, men den vällingen är ju från 6 månader, inte 2 månader vad jag kan förstå?

Yepp den är svindyr där så bäst är ju om man kan hitta den i affär, 69:- har vi betalat som lägst för den ersättningen.

Bor man i Sthlm borde det inte vara några problem att hitta en affär som säljer :)

jag gav nan tidigare, hård i magen o bajsblöja varannan dag, gick sedan över till semper, 1-2 bajsblöjor varje dag och lite lösare.
hipp säljs på ica men är här slut i princip varannan gång man handlar så vi har hållt fast vid semper istället för att byta hit och dit. nu håller vi dock på o trappa ner ersättningen, elias är 7½månad.

jesus var dyrt ni har i era butiker:o vi ger 52kr för nan1, 48kr för babysemp1 4,9L, 99kr för nan2, 55kr resp 125kr för babysemp2 4,9 resp 12,9L. 6,90 för tetrapacken 2dl.13,90 tetrapack 5dl. hipp har jag för mig ligegr på ca 65kr här.

Jag skrev fel i föregående inlägg :/

Det billigaste jag betalat för HIPP ska vara 59:- och inte 69:- som jag skrev..

Både NAN och Semper är billigare, där Semper är billigast ( Där jag har handlat alltså )

Prova att byta ersättning.

Skaffa kolikflaskor.

1 tsk rapsolja i ersättningen en gång om dagen. När barnen varit väldigt tröga har jag gett extra.

Kolikmassage minst en, gärna flera gånger, om dagen.

Sempers magdroppar.

I Sverige, och många andra länder, får man inte göra reklam för modersmjölksersättning. Därför hittar man heller inget om det på tillverkarnas hemsidor.

MAM Ultivent:)

Vi började med Semper, men den funkade bara så länge jag kompletterade med bröstmjölk.

Ett paket NAN 1 betalar jag för övrigt 69:- kronor för, och uppåt:cool:
Semper 1 kostar 79:-

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka