Trött, trött och åter trött

P

Piffelina

Jag är gravid i vecka 16 och de senaste tre veckorna känns det som jag inte gör annat än att sover. Jag jobbar måndag-fredag och dessa nätterna sover jag 10-11 timmar per natt. Under helgen blir det ca 14 timmar per natt. Jag ska till barmorskan idag så jag ska kolla med henne om jag har någon brist i kroppen eller liknande. Men hur har ni andra det eller haft det?
 
Sv: Trött, trött och åter trött

När jag var i vecka 24-26 så var jag hyfsat trött, kändes som om jag behövde sova mycket mer än vanligt. Det visade sig att jag hade muskedunder järnbrist.

Nu är jag trött hur jag än gör, sover i snitt 15 h per dag.
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Jag har sovit mig igenom graviditeten, har inte haft några brister i blod eller annat.

jag är bara trött helt enkelt :/
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Äter du järn?

Jag har haft kanonbra järnvärden, var trött i början och snurrig och låg låg i både blodtryck för blodmängdne ökar och även lågt i järn.


Nu är jag mest trött för jag är less på å va gravid, men har ändå samma dygnsrytm som sambon, går å lägger oss vid 21-22 och upp 05:30 ;)
 
Sv: Trött, trött och åter trött

går å lägger oss vid 21-22 och upp 05:30 ;)

ÅHA!
Jag går och lägger mig vid 21-22-23.. Ibland somnar jag ibland inte..
Sen vaknar jag 17 gånger av halsbränna el toabesök. Men jag går sällan upp före kl 11-12 på morgonen efter.. :angel: Sen brukar jag lägga mig och sova runt 15 tiden igen..
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Jag hade det som du, hela graviditeten var bara som ett stort töcken. Men det går ju över till slut ;)
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Jag kan nästan räkna antalet toalettbesök jag behövt göra under hela graviditeten på mina händer :angel:

Nu är jag riktigt pissnödig på morgonen, ibland så jag hinner börja fundera om det är vattnet som gått :rofl: Men vaknar nädå inte på natten, konstigt..
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Jag var också supertrött i början av graviditeten! Jag kände mig helt sjuk och var hemma från jobbet någon vecka och sov... :) Det visade sig att även jag hade en kraftig järnbrist, så med lite järntillskott blev tillvaron helt klart bättre!
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Skönt att höra att jag inte är ensam om detta.
Jag ska ialla fall prata med barnmorskan sedan och se vad hon säger så det inte är någon brist på något. Om inte så är det bara att gilla läget :smirk:
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Utan järnbrist så sov jag min igenom de första veckorna. Direkt jag satt mig ned så somnade jag. Jag sov middag varje dag. Det är jättevanligt och för de flesta så går det över lite senare.
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Jag var jättetrött nästan hela graviditeten, kunde sova i princip hur mycket som helst!
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Passa på att sova medans ni kan!
Jag är i vecka 35 och är uppe halva nätterna och springer på toa, har sura uppstötningar och ligger jävligt obekvämt!
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Är nu i vecka 19 och är inne i en ny trötthetsperiod. Blir galen av att bara orka sova sova sova, knappt något annat. Har inte ens startat datorn på flera dagar innan idag...
 
Sv: Trött, trött och åter trött

Ett tips från en som vet... Ta receptfria Losec eller Omeprasol mot sura uppstötningar!! Har en historia av magproblem och äter ständigt dessa tabletter, vilka fungerar himmelskt! När jag var gravid så rådgjorde jag med läkare om detta och jag fick fortsätta att äta medicinen. Så varför lida av dessa förbannade sura uppstötningar när det finns hjälp att få??

Fråga era läkare!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: Seaside
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 253
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag är så trött, så trött hela tiden. Det är svårt att få upp på morgonen, och jag har alltid varit morgonpigg. På kvällen somnar jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 145
Senast: Raderad medlem 68338
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 350
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp