Trevlig Lucia alla bukare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min luciadag i "korthet"...

12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten nedanför trappan på framsidan... Jag vevade mig bort till översta trappsteget och gick med två fingrar över handflatan och pekade åt vänster och en kringgående rörelse till bakdörren. Sedan rullade jag till baksidan. En något grinig chaufför, sa att jag måste säga till att jag sitter i rullstol. Jag sa lugn och sansat med sprutande tårar, då jag inte längre orkar bli arg utan blir ledsen två gånger om dagen fem dagar i veckan... att jag ringer beställningscentrlen en gång i veckan och ber dem förtyliga texten. Han fräste igen. Det står att du sitter... I mitt stilla sinne undrade jag då vad han tror jag sitter på, när han ska hämta mig... - en köksstol? en soffa? en schäslong? en reclaimer (villhöver)? en trebent pall? Men väl vid bussen, checkade han noden en gång till... Oj, det står rullstol....

Jobbet gick i alla fall undan och bra, lite ruljangs i butiken och Stefan har börjat julpynta. Jag jonglerae som sagt med 40 stycken mjölmaskar. Mask och Zophobas tror jag att jag överlever att plocka med, då man plockade både mask och larviga larver som ung o vacker. Men syrsorna är fortfarande mest skräckblandad förtjusning att titta på.

Chauffören hem tyckte vi skulle gå in genom framdörren trots att jag som vanligt i god tid på vägen dit, berättade att det är trappor på framsidan. Så den här här chauffören fräste... Jag måste ju fråga och kontrollera... Det står bara hjälp till dörren. Så nu ska jag ringa beställningscentrlen i helgen och be att få veta ordagrant vad det står. Jag har bett dem skriva. SKA hämtas och lämnas innanför porten på insidan av gården INTE mot gatan.

Jag är trött på att komma rödgråten till jobbet och rödgråten innanför dörren på kvällarna när jag kommer hem. Men det är väl så det ska vara. Jag er elak, argsint, lat och bortskämd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka