Tretorns andra sortering - hur är de märkta ?? ?

gylle

Trådstartare
Då det ju vräkts ut ett jätteparti med andra sorterings Tretorn Falsterbo för 999:- så är ju begagnat marknaden minst sagt rätt rörig iom att flera försöker prångla ut dessa som första sorterings stövlar med priser därefter :crazy:

Dessa andra sorterings stövlar skall vara "öronmärkta" och säljs också helt utan garantier då de har kända fel bla med dragkedjorna därav att de har blivit andra sortering. Den stora frågan är bara hur är de märkta hade ju varit en klar fördel om detta blev känt så att man enkelt kan skilja dem från första sorteringsstövlarna ?

Sv: Tretorns andra sortering - hur är de märkta ?? ?

Jag hittar ingen märkning på mina, men på kvittot står att det inte är någon garanti. Skulle dragkedja eller knappar gå sönder får man nya, men man får ordna med att byta själv.

Enligt uppgift skall de vara märkta iom att tillverkaren annars alltid är skyldig att åtgärda fel även utan kvitto om du vänder dig direkt till tillverkaren. Skulle vara väldigt intressant hur iom att det är såååå många som fyllt år precis och fått ett par stövlar som inte passade naturligtvis med ordinarie nypris ;)
Hade ju även varit bra för de stackarna som verkligen säljer första sortering att kunna bevisa att det är sådana och inte de billiga andra sorteringsstövlarna.

Det finns kanske men jag hittar ingen. Lapparna i stöveln har ingen tydlig märkning, men det kan ju ha något med tillverkningsnumret att göra.

Håller med dig, ser många annonser ute på stövlar där de säger att de inte har garanti, men att de vill ha "minst 2500" osv. Själv tänkte jag när jag köpte dem att om jag inte kunde ha dem så skulle jag i alla fall kunna få tillbaka pengarna.

Det verkar ju dessutom som att det faktiskt finns fler de fick bara bromsa beställningarna för att vara säkra på att alla de olika varianterna fanns i tillräcklig stor mängd innan de tog fler beställningar så de som köper andra sorteringen för de priserna just nu är korkade iom att det troligen kommer att vara ytterligare en utförsäljning, har lite känsla av att de kanske sparar för att ha samma på plats i Falsterbo. Klart är dock att de inte är slutsålda de tar bara inte fler beställningar just nu förrän de rätt ut de gamla först, kan tänka mig att det är bra kaos med alla beställningar som vält in.

Vet att Skara ska ha gjort hål i dem? Eller ja så jag hört. Typ punchat ett hål i lappen

Hål var? Hittar inget hål någonstans på mina.

På Strömsholm så gjorde de hål med en håltång någonstans inne i stövlarna.

Nu hittar jag hålet. Det är gjort på den lilla "fickan" på insidan.

Jaaa, de är öronmärkta i fickan där framme :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka