trejangel märkt..??? (stavning..) ??

zazza girl

Trådstartare
va och kollade på en häst i dag som dom sa att hon va de , men hon hade inget märke på sig , måste dom inte ha det ..???

hästen ha tävlat och massa annat , men det få dom väl inte om dom är det..???

enligt ägaren så ha hon blivit det för en inflamation i hov benet ... bli dom märkta för de,..???

tacksam för svar...!!!!!

:confused::confused::confused::confused::confused:

Sv: trejangel märkt..??? (stavning..) ??

Triangelmärkt...ja då ska de ha en triangel på vänstra "låret"

Dålig bild men tittar man noga ser man min tants triangel...

Ja, precis som kokkorn säger så är en triangelmärkt häst MÄRKT med en triangel på vänster lår. Är den inte märkt så är den inte triangelmärkt, så det var konstigt att ägarna sa det...

Man får heller inte tävla med en triangelmärkt häst, undantag lättare klubbtävlingar tror jag.

hästen kanske har tävlat innan den blev märkt... det är inte säkert att man ser triangeln speciellt bra på min häst syns det inte ens att det är en triangel möjligtvis om man rakar han...

ägaren sa att hon va det men att hon inte hade något märke alls , för att hon är fux och att det inte fastnar på fuxar ..

men bränner man inte dom ..??

Man frysmärker dem och på en del syns det dåligt, spelar ingen roll att det är en fux.

Förmodligen är det bara så att triangelmärkningen syns dåligt. Känn noga med handen så hittar du den nog.
Jag tror det är så att hästen tävlade fram tills den blev sjuk/skadad och att man då gjorde bedömningen att den inte skulle hålla för tävling längre. Därav triangelmärkningen.

Immer

Ja, precis som kokkorn säger så är en triangelmärkt häst MÄRKT med en triangel på vänster lår. Är den inte märkt så är den inte triangelmärkt, så det var konstigt att ägarna sa det...

Man får heller inte tävla med en triangelmärkt häst, undantag lättare klubbtävlingar tror jag.

Hästen får inte delta i tävlingar inte ens klubbtävling...den får där imot hoppa eller dressyra på en klubbtävling men utanför tävlingen...

oki.. men ha inte en häst märkningen så är den inte t -märkt då????

oki.. men ha inte en häst märkningen så är den inte t -märkt då????

Precis, inget märke=inte märkt. Visas hästar kan man inte se märkningen på men man brukar iaf kunna känna den om man stryker med handen över vä. lår

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 050
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21