treårs tänder

happy lady

Trådstartare
mitt hbl sto fick en svullnad på nosryggen ganska högt upp vid 3-4 års åler det blev en bula på ena sidan först och jag todde honslagit i sig och fått ett överber sen dök en bula upp på andra sida nosryggen oxå!! de var större först men efter ca ett halv år så avtog de i storlek men de är ff kvar! hon har en halv syster som råkat ut för liknande båda är efter strong statement xx

nu har hon fått protein bulor och då har även dess bulor på näsryggen börjat växa till sig igen!! det ser inte fint ut men hon har inte ont av dem de är hårda och känns som överben

vet ngn vad detta eg. är ? kan man få dem att försvinna ?

har frågat flera veterinärer men ingen vet ?!!

en duktig häst tjej som varit i usa nämnde att det var ganska vanligt där och att det kallades för treårständer dvs besvären kommer i samband med att treårständerna kommer för att sedan försvinna förhoppnings vis?!

men nu är hon 6 och de börjar ändra sig igen och jag blir lite orolig då hon har ett väldigt feminint uteseende i övrigt så passar liksom inte två bulor in på hennes profil??...

Sv: treårs tänder

Har någon tandläkare tittat på henne? Dom borde ju veta om det har med tänderna att göra.

Sv: treårs tänder

per martin andren leg vet och hästtandläkare tittade men kunde inte se ngt speciellt ovanligt

min distr. vet sa att hennes bihålor kunde vara lite aktiva ev...

men ingen har ngt egentlig erfarenhet av liknande och många tror att det är överben ändå..?!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka