Treadstone-täcke andas inte?

Seabaz

Trådstartare
En vän i stallet och jag har likadana täcken och idag så visade hon efter att ha bytt täcke på sin ponny att täcket inte andats. Det var tokblött på insidan.

Jag har aldrig reflekterat men eftersom jag la på mitt täcke idag på torr häst för en gångs skull så ska jag kolla mitt täcke i morgon.

Min vän har sytt på fleece längs ryggen på sitt täcke och det var torrt och fint men på sidorna är det ofodrat och där var det blött.

Någon som har erfarenhet? Det står att täcket ska andas!

Liknande trådar

Hästvård Märkte idag att min häst har ont i ryggen. Tar allt från början! Tvättade honom i Tisdags kväll med varmvatten (hela hästen) Han fick...
Svar
10
· Visningar
1 626
Senast: MaRomer
·
Utrustning Grrr, allt försvann, får skriva igen.... Jo! Jag köpte ett regntäcke (svea-treadstone) förra året, och har inte använt det förrän nu...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: Hannely
·
E
Hästvård Hästen, en Nordsvensk Brukshäst, sto, 21 år, normalt hull, frisk och pigg, spårklippt (se bild), i övrigt 3 cm tjock päls och en rejäl...
Svar
19
· Visningar
1 582
Senast: Shiny
·
D
Utrustning Jag köpte ett TermoMaster Rain Rug på Hööks (tunt foder på insidan), la på det i torsdagkväll och fredag lördag söndag har jag varit...
Svar
17
· Visningar
1 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka