travhästen azlak

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare vickis-pajala
  • Startdatum Startdatum
V

vickis-pajala

i fredags så var vi till nykarleby i finland och förde våran lillspringare till förhoppningsvis hans nya ägare där han ska springa på ponnytravet

men den första frågan vi fick var om vi kännde till superspringaren Aztlak ( osäker på stavning) som tydligen först varit i norra finland men sedan flyttat till sverige.

jag är ju helt ute och cyklar när det gäller trav men då tänkte jag att jag frågare er vem är denna häst Azlak

// vickis som gör sin debut på travforumet :D

Sv: travhästen azlak

Han verkar vara någon slags finsk nationalidol, typ vad Legolas var svenskarna förr. Kar själv bara sett honom vid två tillfällen, försök och final i årets Sweden Cup. "Älgen" gjorde ett mycket bra lopp, trots att han hade stora problem i svängarna.

Länk till Sweden Cup, klicka. Aslak har nr 5 (rygg ledaren)

Aslak, med Petteri Joki:

Aslak_mal.jpg

aslak är mer eller mindre känd (åtminstone här i sverige) för att han är så ooootroligt stor. kallas för "den finska älgen" fort kan han springa också.. men som sagt.. mest kännd för storleken.

han är 178 cm u mkh.

i finland är han känd som en segermaskin som kom från ingenstanns och nu är han i den högsta klassen helt plötsligt.

I september förra året vann Aslak VK-mästaren (125 000 kr) på Umåker. Det loppet var stängt för hästar med högst 450 000 kr. Så han har verkligen kommit från "ingenstans".

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka