O

ofelia dot

Hej Alla!
Har blivit med travare!
det är en underbar 6åring som snubblar omkring som dom brukar
Hon är ur snäll och vill verkligen försöka göra rätt.
Men vi har problem med galoppen!
Hur ska man på snällaste och bästa sätt hjälpa henne att förstå?

Ofelia dot

Sv: travare

Med vår lilla dam, som är 6 år i år, fanns det inget annat att göra än at ha en gigantisk portion tålamod... Övertydliga fattningar och berömma om hon så bara tar två steg i galopp. Det kommer med tiden! Så gjorde vi iaf och det har fungerat, hon galopperar riktigt fint nu!

varför ens tänka på galopp om hästen snubblar. bugg i skritt tre månader minst innan du lägger in trav. galoppen kommer först när häsren är lugn och balanserad i skritt och trav, dvs tidigast om ett halvår eller så...

Att lära hästen galopp i en uppförsbacke är oftast lättare och beröm även om det bara blir 2 galoppsprång.

Använd sökfunktionen.
Det finns hundratals trådar som handlar om omskolning av travare.

Immer

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama