Trav i frihet?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Yossarian
  • Startdatum Startdatum
Y

Yossarian

Jag undrar om travhästar i frihet (stor hage... Eller lös på landsvägen :D ) kan komma upp i samma farter (i trav) som en med sulky, kusk och hela kittet?

Sv: Trav i frihet?

Yossarian skrev:
Jag undrar om travhästar i frihet (stor hage... Eller lös på landsvägen :D ) kan komma upp i samma farter (i trav) som en med sulky, kusk och hela kittet?

Ja det kan dom....kanske inte i elitfarter, men gott o väl 15 tempo...min feta fölmärr kom lös engång och hon tyckte det var så kul så hon drog en repa på grusvägen, garanterat under 20 tempo i sjungande rent trav..... :D

När jag jobbade på ett stuteri så drev vi ofta flocken med ston utan föl mellan de olika hagarna och de flesta valde trav och ibland så greps de av stunden och kom upp i tävlingsmässiga tempon...

hej.

På stuteriet där jag jobbade så drev vi unghästarna till hagarna och vi hade även galoppföl blandat med travföl. Travarna travade o fullbloden galopperade :) Fort gick det fast de bara var unghästar :)

Jag tror annars att de slår över i galopp om de kommer upp i höga farter, för marken är ju inte travbanelik direkt.

Släppte ihop min valack med en gammal avels märr igår och det var en föreställning vill jag lova :D
Med klockren trav och kvastade svansar drog de många repor runt hagen, dock inte tävlings tempo (det tillåter inte hagen) ,men undan gick det :crazy:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
321
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Nova123
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka