Trav i Finland?

igbest

Trådstartare
Någon som kan något om detta får jättejärna berätta "allt" ni vet om det.
En fråga som jag speciellt vill ha svar på är hur länge hingstar/valacker och ston får tävla i Finland.

Sv: Trav i Finland?

Travsporten är desamma som i Finland..
Tidigare har vinstsummorna varit lägre men nu har dom storsatsat på travsporten så vinstsummorna är nästan i samma höjd som i sverige.
Alla varmblod får travar fram till att dom är 13 år, är inte helt säker, ska ringa min kompis i finland och kolla, återkommer i morgon :)!

Jag menar travsproten är desamma som i Sverige!

Nu har jag fått informationen om hur länge hästarna får tävla!

Varmblod:
Hingstar och Valacker 14 år
Ston 12 år

Kallblod:
Hingstar och Valacker 16 år
Ston 14 år, om stoet inte fölat under sin livstid så får den bara tävla tills den är 12 år!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 890
Senast: mars
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 789
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka