Trav=en underbar sport!

Jettan

Trådstartare
Nu är jag less på allt snack om djurplågeri! I den här tråden tycker jag vi frossar oss i det fantastiska och härliga som finns i travet!!!:bump::bump:

Vi fick hem en cd igår på en av våra hästars vinster och satt och tittade på filmen. Hästen var superfin, tog över ledningen efter 500 m och börnade ifrån övriga i sista sväng hur enkelt som helst! Huvan kvar...:cool:

det var länge sedan vi vann sist och det är alltid roligt att påminna sig själv om hur härligt det känns, den fruktansvärda pirrande kännslan i magen innan loppet går... "galoppera inte.. galoppera inte" och sen när ljuset går upp, min häst kan faktiskt vinna!! "Kom igen! Kom igen! Du klarar det!" ja, vi har väl alla varit där, när man hoppar som en idiot på stallbacken...:rofl:

17931266.jpg

Sv: Trav=en underbar sport!

Och inte nog med det, det är inte bara segrarna som räknas... :bump::banana::bump:

För mig har min knasiga femåring gett precis lika mycket tillbaka under hösten som pållan som går som en raket... :love::love:

Och då har vi "bara" kommit dit att han kan gå banjobb utan att freaka ut och beter sig som en vanlig häst. UTAN en massa attiraljer i mun och öron.

Från att säljaren berättade att han inte ens fick vara utanför BOXEN utan bomull i öronen för snart tre år sen och alltid var tvungen att ha kedja. :eek:

Och vi har köpt en 3-årig hingst,Han var inte ens inkörd!:D

Åh, DET skulle inte jag göra...

För att jag är rädd att köra för fort innan den är färdigförberedd i senor, leder och ligament. Ju vuxnare häst, ju mer KAN de springa och då är det så himla lätt att gå för fort fram.

Åh, DET skulle inte jag göra...

För att jag är rädd att köra för fort innan den är färdigförberedd i senor, leder och ligament. Ju vuxnare häst, ju mer KAN de springa och då är det så himla lätt att gå för fort fram.

Nej, vi har ingen brådska med honom!
Han har varit för vagn ca 20 ggr och går lugnt o försiktig.
Han är kastrerad oxå.

det är ändå det som blivit fel med våra sent tagna, det KAN springa fort och då har vi kört för fort (på 70-talet ifos)

Körde bäbisen idag.
Det är så härlig att kunna känna att dom utvecklas.
Hon tar i och ökar farten av sig själv och man känner att hon verkar tycka det är skoj.
Jag pressar inte henne utan hon springer på i sitt egna tempo även om jag dock får hålla igen lite ibland. Hon är ju bara bäbis än.
Jag längtar till att få testa henne på banan till våren och hoppas hon kan gå premielopp och kval som 2:åring om hennes kropp tål det.

Och jag kan sälla mig till skaran med optimister! :D
Har precis fått hem en 10-åring som vi ska ha hemma tävlingskarriären ut.

Fanns det en Köttbulle från Matfors så har jag Falukorven från Lingbo !! :angel:
Lyckas vi få bort det hullet och få fram muskler istället kanske det inte är helt omöjligt att få fart på honom igen! Han han gått 13,6 aK och 16,6m.

Åsså måste jag ju berätta att jag ÄÄÄntligen kunnat börja kolla lopp åt min Domingo igen, nu är vi på gång!! :banana:

Ännu mer glädje!!! Efter att hästarna haft feber ett tag nu, verkar de vara på bättringsvägen!
Då vi bara har en starthäst just nu..:crazy: har det varit lite tunt med lopp.. Men nu kändes han kanon efter att ha fått nya fina dojjor! Blir förmodligen provlopp nu snart!:banana:

Dessutom börjar unghästarna arta sig, speciellt en 2-åring som vi hoppas kunna kvala snart!!!:bump: hon är dock också fet, ser ut som ett högdräktigt russ (som ska ha tvillingar...) det sjuka är att hästen knappt får någon mat och körs så gott som varje dag...:crazy:
(och nej, hon är inte dräktig, i så fall är det nog det första fölet som bestämt sig för att stanna kvar i magen...:angel:)
Men jag är i alla fall glad att saker börjar ordna upp sig nu!!!

Liknande trådar

Trav Från Trav i Norr: "DD-2 på Mäntyvaara i Rovaniemi i söndags är ett lopp som kusken Roger Nilsson aldrig glömmer. - I sista sväng ser...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: tinafinis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka