enriktigskitvinternr1
Trådstartare
Hej! Kortar ner historien lite för att ni ska orka läsa. Men har en häst vi tror gått omkull i hagen i höstas. Hade en vet ute o hästen fick smärtstillamdd o hästen skulle skrittas för hand 10 min per dag. Han blev bättre men bara lite, hästen upplevs som vinglig o har svårt att vända sig lyfter inte bakbenen utan vrider dom mer när man vänder upp på stallgången . Åker ett par veckor senare till klinik o där görs tester o röntgen o den vettet dömer ut hästen pga neurologiska symtom o vetten tror hästen skadat nacken men försäkringsbolage godkänner inte det utan skickar oss till en annan klinik o det är nu det blir knas . Hästen ser bättre ut i vingligheten men nu är bäckenet snett o hästen är halt hbak. Den här vet kan inte säga nåt om det som den första vet hittade utan att göra en scintigrafi utan hon går på det hon ser . Hon gör en rektal undersökning men kan inte känna om nåt är brutet men säger att för att vara säker behövs det scint men hästen är halt . Nu säger försäkringsbolaget att hästen ska sättas i gång enligt deras vet för att den sista vetten hade uteslutit fraktur i bäckenet , påstår dom så nu tycker dom att jag ska gå med hästen 30- 45 min minst 4-6 veckor o om jag tycker hästen blir bättre så på med sadel o rid , då har 2 andra sagt att jag absolut inte ska rida , självklart är den sista vetten på semester ett par veckor så jag kan inte kolla vad hon sagt till fbolaget . Vad ska jag göra????? Känner mig maktlös o förvirrad . Jag tänker inte rida på en häst som är halt . Hur ska jag gå vidare?