Trasiga balar...

Thek

Trådstartare
En långhalsad häst lyckades idag orsaka skada på ett några ensilagebalar utanför hagen. En del fick mindre skador som jag försökt täta i ren desperation. Är detta lönlöst?

Har möjlighet att öppna dem och sprida ut och torka samt vända, går det att göra så eller blir det förstört ändå?

Var en skön syn att komma hem till... :mad:

Sv: Trasiga balar...

Hur stora är hålen? När vi slog egen vall hände det att fåglar och små gnagare gjorde hål i plasten. Löstes med att vi helt enkelt tejpade igen hålen med silvertejp.

Största hålet var väl som en fotboll ungefär. Köpte silvertejp för över 200 spänn och tejpade frenetiskt. Får se om det klarar sig.

Tänkte tejpa munnarna på hästarna med while I'm at it...

Tejpa absolut inte med silvertejp, det förstår kringliggande plast. Ska balarna lagas, köp ensilagetejp.

Är det stora hål hade jag fodrat upp direkt, sålt billigt eller slängt.

Ok ska se om jag hittar det idag, om inte så får de stå som de är för att sedan kasseras om silvertejpen ställt till det. Har många oförstörda balar så borde klara vintern :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 467
Senast: Liten
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 470
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 396
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar