"Trasig häst"

S

Skrauti

Idag hade jag tänkt rida ut på ridtur modell längre, och vad tror ni inte har hänt i hagen? Broddspark på insidan av ena bakbenet, så det är aldeles varmt och svullet. Så typiskt, antagligen har väl grabbarna stått arsle mot arsle och kickat ( det brukar dom göra när dom leker ).
Turlig nog så var det inte så djupt, finns det något mer man kan göra än att bara tvätta?
Det är ju inte så allvarligt, men det är första skadan han haft sen vi köpte honom i augusti.

Sv: "Trasig häst"

precis. ut och rör på den, det kommar att gå ner! min häst fick ett riktigt fult sår och blev väldigt svullen efter smällen för nån vecka sen.
var ute och gick med honom mycket, så det försvann på ett par dagar!:)

Säger som de andra, så länge han inte haltar av sparken är det bättre att han får komma ut och röra på sig. :)

Det hände mina hästar ibland förut, o hade en som gärna trampade sej själv. Fick lägga på blindbrodd i hagen. Så länge det såg fint ut har jag ridit. Ingen har blivit halt av det, så då är det ganska lugnt.

Håller med...kyl runtom och promenera..men för guds skull ha inte broddar bak i hage om de är sparkbenägna, busiga...

jag tror man gör lite fel ibland. at man tvättar FÖR ofta . för det var ialla fall vad vetrinären sa när detta inte hade blitt bättre efter flera veckor. bättre att tvätta noga en gång och sen linda med ett bandage som andas :) så slipper man riva i såret ,:) ut och rör på pollen din bara :) sålänge dom inte haltar så mår dom nog inte dåligt av motion :)

Liknande trådar

V
Hästvård Min 2-åring kom in en dag för ungefär två veckor sedan med rejält svullet ben och ett litet sår på insidan av bakbenet, under hasen. Han...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Shudde
·
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 390
Senast: juliag
·
Körning Är det någon här som råkat ut för någon olycka eller liknande vid körning? Hur har hästen funkat sen som körhäst? Eller la ni av med...
Svar
15
· Visningar
3 378
Senast: Zarro
·
Hästvård Är det bara jag som upplever att det är många hästar som skadar sig eller blir så allvarligt sjuka att man får ta bort dem i år? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama