Transportrenovering

Bee

Trådstartare
Håller på att renovera min gamla dalavagnen.. Hade tänkt sätta dit dekaler. Någon som vet var man kan få tag i det??

renoverade en gammal dalavagn (-81:a) för 2år sedan. Bort m gammal text och dekaler. Fick hjälp att sätta i extra fönster. Slipade och målade om det, vit båtlack. MKT snyggt. Hade stora problem att få tag på stripes så till slut gick jag på en reklamfirma och köpte ett stort fyrkantigt ark och skar till själv. Har 3 st 1cm breda blå ränder och en blå häst i schablon på släpet nu för tiden. Det var inte särskilt svårt, men man får vara nogrann. Allt som allt gick väl hela kalaset på ca 1000kr, inräknat färg, penslar och slippapper. Och en liten skinnbit på fingret åkte när jag skar stripesen... :D

Vet bara inte hur eller om man kan kontakata dem... har letat på intrenet utan resultat.

Har varit inne där. de hade mkt snyggt. Fundrar på att sätta deras bilder på hästar på släpet, ev oxå skriva namnet.
Men det är "ränderna" jag är på jakt efter....

Färdiga stripes (ränder) kan finnas på bilfirmor typ Mekonomen och liknande men jag hade stora problem att hitta så jag skar själv. Annars får du väl måla ränder.

Jag har tänkt att måla dit egna stripes.

Enklast måste väl vara att tejpa hur ränderna ska gå och sen måla i mellan så blir det rakt och snyggt.

Vet bara inte hur eller om man kan kontakata dem... har letat på intrenet utan resultat.

Det är ju Star trailer som säljer Dalavagnen, så om du ringer dem borde du kunna få tag på dekaler. Annars får du måla, som sagt var...

En bekant till mig ringde Dalavagnen (Star) och frågade vad dekaler kostade. Kommer inte ihåg exakt, men det var runt 2000 kr. Hutlöst dyrt för att göra reklam för deras märke!

2000kr!!! För att vara gratis reklampelare?! nej vet du vad, då blir det allt till att ta fram färgburken!!

Liknande trådar

Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 338
Senast: MiniLi
·
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: WildHorse
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka